Makarūns (no itāļu val maccherone) ir mazs sviestmaizei līdzīgs, krāsains cepums. Tas ir ticis iekļauts filmās, televīzijas seriālos, žurnālu rakstos un nesen pat kāds japāņu šefpavārs izdeva makarūniem veltītu grāmatu "I Love Macarons".
Kad šos cepumus sāka piedāvāt augstākās klases itāļu un franču konditori, drīz vien makarūnu izplatība vairs neaprobežojās tikai ar luksusa konditorejām, kā līdz tam - makarūni parādījās McDonald's kafejnīcās, ikdienišķās konditorejās, un jo īpaši, tā sauktajos, coffee shops: CoffeeInn, Costa Coffee, Starbucks un citos.
Kopš makarūnu pieprasījs ir audzis, tos var nopirkt, sapakotus kastēs, arī lielveikalos. Franču kultūras un gastronomijas pārstāvji iebilst pret šo tradicionālo saldumu industrializāciju.
"Makarūni ir viegli un gaisīgi, ar tikko jūtamu kraukšķīgu kārtiņu, bet mīkstu un krēmīgu vidu. Sasniegt šādu konsistenci apvienojumā ar pareizajām proporcijām un garšu gammu ir māksla," norāda François Payard, trešās paaudzes šefpavārs no Francijas.
Pagatavot ideālu, klasisku makarūnu prasa laiku, pacietību un tas nav paredzēts glabāšanai; cepums jāēd svaigs, tikko no krāsns. Tā iemesla dēļ daudzi makarūnu cienītāji un mazas konditorejas izvēlas tos cept paši, tādā veidā uzturot gadsimtiem ievērotas tradīcijas.
informāciju sagatavoja: Linda Rubene