Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

03.10.2017

Viesnīcu un restorānu asociācija iesaistās kampaņā “Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?”


Izglītojošās kampaņas“Vai tu pārdotu alkoholu savam bērnam?” ietvaros Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija apņēmusies vairāk nekā 440 savu biedru bāros, restorānos un viesnīcu kafejnīcās pievērst lielāku uzmanību alkoholisko dzērienu atbildīga servisa pamatprincipiem – nepārdot tos jauniešiem līdz 18 gadiem, savukārt līdz 25 gadiem palūgt uzrādīt dokumentu.

"Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) atzinīgi vērtē Latvijas Alkohola nozares asociācija (LANA) iniciatīvu organizēt kampaņu, kas vērsta uz pozitīvu sadarbību starp pircēju un pārdevēju, aicinot uzrādīt personu apliecinošu dokumentu jauniešiem pirms alkoholisko dzērienu iegādes.Neskatoties uz to, ka restorānos un, īpaši, bāros un izklaides vietās, ieņēmumi par alkoholisko dzērienu tirdzniecības sastāda būtisku daļu no kopējiem ieņēmumiem, mūsu nozare īsteno  un piedalās dažādās kampaņās, lai parādītu savu sociālo atbildību un gatavību likt morālās vērtības augstāk par peļņas gūšanu,” apliecina Jānis Pinnis, LVRA prezidents.

Sadarbība notiek LANAkampaņas ietvaros, kas aicina alkoholisko dzērienu pirkšanas-pārdošanas procesāveicināt savstarpējo laipnību abām pusēm – pārdevējiem un pircējiem. Savukārt LVRA apmēram 300 biedriem, kas strādā visā Latvijā, dalība kampaņā ir vēl viena iespēja apliecināt HoReCa (hotels-restaurants-cafes) nozares atbildību - pārdodot alkoholu, prasīt personu dzimšanas datus apliecinošus dokumentus ikreiz, kad rodas šaubas par klienta vecumu, vienlaikus, veicinot pozitīvas emocijas un mazinot iespējamos saspīlējumus starp klientu un pārdevēju.

“Nozare apzinās, ka, galvenokārt, tirgotāji un arī visa sabiedrība jāinformē par mūsu kopējo atbildību saistībā ar alkohola nepieejamību jauniešiem līdz 18 gadu vecumam. Tāpēc iniciējam kampaņas, lai atgādinātu par šo vienkāršo, bet reizē arī svarīgo tēmu - prasīt jauniešiem uzrādīt dokumentus. Izglītošana sniedz atbalstu gan tirgotājiem, gan sabiedrībai kopumā. Pozitīvais vienmēr strādā efektīvāk nekā sodi un draudi, tāpēc mūsu kampaņā komplimentiem un faktiem ir galvenā nozīme,” apstiprina Latvijas Alkohola nozares asociācijas izpilddirektors Dāvis Vītols.

Paralēli LVRA biedru bāriem, kafejnīcām un restorāniem, visos 154 kampaņas tirdzniecības partnera – Maxima veikalos pie 1254 kasēm ir izvietoti atgādinājumi pārdevējiem - “Izsaki komplimentu, palūdz dokumentu!” unpircējiem -“Vēlies komplimentu? Parādi dokumentu!”.

LANA kampaņā septembrī tika veikti pirmie kontrolpirkumi un tādi tiks atkārtoti arī arī kampaņas beigās, novembrī. Kontrolpirkumus LANAveic, lai uzlabotu sadarbību un atgādinātu par atbildīgu alkoholisko dzērienu iegādi, lietošanu un nodošanu citiem, kā arī palīdzētu pārdevējiem labāk spēt novērtēt pircēju vecumu, kas svarīgi šo dzērienu iegādē.


Dāvis Vītols

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts