Vidējais pirkums “Latvijas balzams” premium veikalos šovasar pieaudzis par 5%
Ārzemnieki visvairāk pirkuši Balzamu, vietējie – dzirkstošos vīnus un citus vieglos dzērienus.
Kā liecina specializētā veikalu tīkla “Latvijas balzams veikali” apkopotie dati, vidējā pirkuma grozspremiumkoncepta veikalos Vecrīgā un Jūrmalāšovasar pieauga par 5%, salīdzinot ar pagājušā gada vasaru. “Tas dod pamatu runāt parveikalu modernizācijā ieguldīto līdzekļu drīzu atdevi, kurus turpināsim ieguldīt veikalu tīkla sortimenta un vides pilnveidošanā” – informē “Latvijas balzams veikali” (LB veikali) mārketinga vadītāja Laura Sarkanābola. LB premium koncepta veikalu izveide tika uzsākta 2014. gadā līdz ar kopējo veikalu tīkla modernizāciju.
Vecrīgas premium koncepta “Latvijas balzams veikalu” pārdevēju un pircēju aptaujas rezultāti apstiprina, ka visbiežāk šajos veikalos iegriežas tūristi, kas veido aptuveni 70% no visiem pircējiem. Šovasar visvairāk tūristu bijis no Polijas, Krievijas, Skandināvijas un Vācijas. Populārākā tūristu izvēle ir pašmāju klasiskais “Rīgas Melnais Balzams” un citi vietējie ražojumi un suvenīri.Tūristi no Āzijas valstīm turpretī “Latvijas balzams” veikalos iegriežas pēc ūdens un citiem bezalkoholiskajiem dzērieniem. Savukārt vietējie iedzīvotāji visbiežāk pērk dažādu veidu vīnus un alkoholiskos kokteiļus.
Pārdošanu vasaras mēnešos veicinājušas arī apmeklētāju grupām organizētās dzērienu degustācijas premium koncepta veikalos. Kā liecina pārdevēju pieredze, nogaršojot iepriekš nebaudītus pašmāju ražotos dzērienus, aptuveni 90% gadījumu viesi veic pirkumu.
LB veikalu pārstāve L.Sarkanābola stāsta ka, mainoties dzērienu patēriņa modei, vietējie iedzīvotāji gada siltajos mēnešos dod priekšroku vīniem – arī šovasar vīnu un dzirkstošo vīnu pārdošana uzrādījusi 10% pieaugumu, salīdzinot ar pagājušā gada vasaras mēnešiem. Sekojot pieprasījumam, pēdējo gadu laikā LB veikalu vīna sortiments ir būtiski paplašinājies, piedāvājot jau vairāk nekā400 dažādus vīnus un dzirkstošos vīnus.
Dana Hasana