Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

17.10.2017

Vai produkta iepakojuma dizainam ir nozīme

Lai arī darba diena būtiski neatšķiras no biroju darba, ir sapulces, spraigs darbs ar piegādātājiem, kolēģiem, aģentūrām un ražotājiem, kalendārs ir izraibināts no vienas vietas, jāatzīst, ka Jāņa darbs vieš mazliet greizsirdību to acīs, kuri mīl šokolādi. Par dizainu, atbildīgo un, protams, saldo darbu stāsta Pure Chocolate grafiskais dizainers Jānis Makstnieks.

Pirms desmit gadiem Pure Chocolate sāka ar vienu kolekciju un 12 dažādu garšu dekorētajām šokolādes trifelēm. Šodien, desmit gadus vēlāk, mēs ražojam vairāk nekā 50 dažāda veida kolekcijas ar vairāk nekā 30 veidu garšām. Viens gan ir palicis nemainīgs  no pirmās dienas – Pure Chocolate šokolādes trifelēs joprojām tiek izmantota 100% beļģu šokolāde, dabīgi pildījumi un dekori. Starp citu – arī pirmā kolekcija ar divpadsmit garšām tiek ražota vēl joprojām un ir pieejama veikalos ar nosaukumu Ekskluzīvā trifeļu kolekcija „Rīga”. Pure Chocolate produkti tiek eksportēti uz vairāk nekā 40 dažādām valstīm, un šobrīd tie ir aptuveni 50% produkcijas. Pārējais paliek Baltijas valstu tirgū.

Radīt iepakojumu, kurš vienlīdz veiksmīgi “strādā” visā pasaulē, ir ļoti, ļoti liels izaicinājums

Dizains ir ļoti svarīgs. Ja relatīvi maza kompānija strādā globālā mērogā, produkta iepakojums ir praktiski vienīgais mārketinga instruments, kas pārdod. Reklāmas kampaņas visā pasaulē var atļauties tikai ļoti lielas korporācijas. Šeit gan jāatceras, ka pircēju gaume ļoti atšķiras no reģiona uz reģionu. Tādēļ radīt iepakojumu, kurš vienlīdz veiksmīgi “strādā” visā pasaulē, ir ļoti, ļoti liels izaicinājums. Parasti iepakojumu ir jālokalizē pa reģioniem - tas attiecas ne tikai uz izskatu, bet arī uz likumdošanu.

Sākot strādāt pie jauna dizaina,pirmie jautājumi, ko sev uzdodam, ir – kas būs šī produkta pircējs, kas viņam ir svarīgi, kādas ir viņa vērtības, dzīvesstils, kādās dzīves situācijās šis produkts tiks patērēts?Nemitīgi sekojam līdzi iepakojuma dizaina jaunumiem, jaunākajām tendencēm, aktualitātēm. Domājot par jaunu dizainu, cenšamies radīt iespējami universālu iepakojumu, kas atbilstu dažādām vajadzībām un gaumēm.
 
Izstrādājot jaunu dizainu, vienlīdz svarīgas ir kā iepakojuma funkcionālās, tā vizuālās kvalitātes. Iepakojumam jāatbilst visiem Eiropas Savienībā un pasaulē noteiktajiem pārtikas drošības un higiēnas standartiem, tam jābūt ērti atveramam un lietojamam. Un – ne mazāk būtiski – tam jābūt skaistam, interesantam, jāizceļ zīmola un produkta īpašības, jāpadara produktu pamanāmu veikala plauktā. 

Man ir daudz vieglāk strādāt, domājot mārketinga valodā. Es primāri domāju, kas būs produkta pircējs un tikai tad par smukumu. Liela mūsdienu reklāmas un dizaina aģentūru problēma ir tā, ka darbinieki koncentrējas uz dizaina problemātiku, aizmirstot, ka iepakojumam ir jābūt komerciālam. Iepakojumam ir jāpārdod. Šeit ir ļoti svarīgi sabalansēt dizainu, izmaksas un to, cik iepakojums ir komerciāli veiksmīgs.

Darbs Pūrē nāca kā laba iespēja dzīvot tīrā, skaistā vidē 

Septiņus gadus strādāju par dizaineri pārtikas ķēdē IKI. Īpašnieki nolēma pārdot biznesu Latvijā - mazumtirgotājs „Mego” nopirka ķēdes veikalus, bet nevēlējās paturēt administrāciju, tāpēc nācās raudzīties pēc jaunām iespējām. Vēl “IKI laikos” ar ģimeni nolēmām īstenot senu sapni un  pārvākties no Rīgas uz laukiem. Iegādājāmies īpašumu, iedzīvojāmies. Visu šo laiku braucu uz darbu 250 kilometrus dienā, kas, protams, ir nogurdinoši. Vakance Pūrē nāca kā laba iespēja dzīvot tīrā, skaistā vidē un strādāt modernā kompānijā tikai 20 km attālumā no mājām.

Pūrē strādāju jau ceturto gadu. Līdz šim ilgus gadus nostrādāju poligrāfijā, dizaina nozarē. Gribēju mainīt savu ikdienu un izrauties no rutīnas, tāpēc nolēmu studēt un iestājos Biznesa augstskolā Turība Talsu filiālē, kurā studēju programmā Mārketings un tirdzniecība, paralēli strādājotPureChocolate. 

Neierobežota piekļuve konfektēm. Vai nav perfekts darbs?

Mana darba diena būtiski neatšķiras no biroju darba. Ir sapulces, ir spraigs darbs ar piegādātājiem, kolēģiem, aģentūrām, ražotājiem. Kalendārs ir izraibināts no vienas vietas. 
Lai procesi notiktu gludi un bez aizķeršanās, svarīga ir precīza darbu plānošana.

Esmu no tiem, kas mīl savu darbu un kā gan citādi - savādāk būtu jāmaina nodarbošanās, vai ne? Katrā darba vietā ir savi plusi un mīnusi. Es varu nosaukt lielu plusu, kas reizē ir arī mīnuss - tā ir relatīvi neierobežota piekļuve konfektēm. Vai nav perfekts darbs? Esmu nogaršojis visu, ko ražo un neražo Pure Chocolate. Precīzāk, to, ko tikai plāno ražot. Un, ja nopietni, šī ir brīnišķīga pieredze, jauki, zinoši kolēģi un ļoti interesants darbs. 
 
 
 
 
.
 

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts