TAVA konkursa „Jaunais tūrisma produkts 2012” rezultāti noskaidroti
Pagājušo piektdien, 7.decembrī Rīgas Latviešu biedrības namā norisinājās tūrisma nozares gada nozīmīgākais pasākums „Latvijas Tūrisma forums 2012”, kurā tika apbalvoti Latvijas veiksmīgākie jauno tūrisma produktu veidotāji. Uzvarētāji tika noskaidroti trīs kategorijās, un katrā no tām balvas saņēma arī mūspuses tūrisma piedāvājumu veidotāji.
Kultūras tūrisma kategorijā par otru veiksmīgāko jauno tūrisma produktu atzīts Jaunmoku pils piedāvājums „Atpūta Jaunmoku pilī, izzinot apkārtnes kultūrvēsturi”. Tas izveidots 2011.gadā kā piedāvājums atpūsties pilī, izvēloties dažādus pakalpojumus. Pamatpiedāvājumu veido pils kompleksa kā kultūrvēsturiskā objekta iepazīšana, kā arī Meža ekspozīcijas apskate, uzturēšanās pils viesnīcā un ēdināšanas pakalpojumu saņemšana pils restorānā.
Papildus tiek piedāvātas arī vairākas aktīvās atpūtas iespējas: tēju degustācija ar informatīvu stāstījumu par zāļu tējām, to nozīmi cilvēku veselības un labsajūtas uzturēšanā, Jaunmoku Zīmes centra apmeklējums, kā arī velomaršruts „Jaunmokas – Vecmokas – Jaunmokas”, kurā iekļauti dažādi dabas un kultūrvēstures objekti.
Dabas tūrisma kategorijā 3.vietu ieguva Ķemeru nacionālā parka produkts „Pa Ķemeru nacionālā parka dziedējošās zelta dzīslas pēdām”. Maršruts ved pa Ķemeru Nacionālā parka takām un iepazīstina ar Ķemeru kūrorta vēsturi no senākajiem laikiem līdz mūsdienām. Galvenā uzmanība tiek pievērsta īpašajai Ķemeru bagātībai – dūņām un sērūdeņiem, kas plaši tiek izmantota dziedniecībā.
Veselības tūrisma kategorijā Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) vērtēšanas komisija piešķīra speciālbalvu SIA „Valguma pasaule” Baskāju takai par iniciatīvu veidot tūrisma produktu, ko var izmantot kompleksu tūrisma produktu veidošanā.
Piedāvājumā - aizraujoša pastaiga ar basām kājām pa dažādām dabiskām virsmām gandrīz 1,5 km garumā, kas labvēlīgi ietekmē visu organismu un veselības rituāls ar pēdu peldi ziedu vanniņā, un zāļu tējas dzeršanu.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras konkurss tika izsludināts ar mērķi veicināt jaunu tūrisma produktu attīstību un popularizēt tos. Tūrisma produktam, kas pretendēja kļūt par konkursa uzvarētāju, bija jāatbilst virknei kritēriju. Proti, tūrisma produktam jābūt kvalitatīvam, inovatīvam, ilgtspējīgam, ar augstu pievienoto vērtību, tam jābūt tādam, kas ir ne tikai interesants ārvalstu tūristiem, bet arī paredz tūristu iesaisti.
Agnese Atte