‘’Rīgas šampanietis’’ jau deviņus gadus ir populārākais dzirkstošais vīns Latvijā
8.marts - starptautiskā sieviešu diena - tiek atzīmēta daudzviet pasaulē, liekot uzsvaru uz sieviešu tiesību jautājumiem, iespējām attīstīties un realizēties. Taču vienlaikus 8.marts saistās ar svētkiem, kuros neiztrūkst ziedu, dāvanu un arī dzirkstošo dzērienu, no kuriem populārākais vietējā tirgū jau deviņus gadus pēc kārtas ir pašmāju ‘’Rīgas šampanietis’’.
Lai arī alkohola imports pērn Latvijā audzis par 15%, ‘’Rīgas šampanietis’’ joprojām ir populārākais un pieprasītākais no Latvijā pieejamajiem dzirkstošajiem vīniem, liecina Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes pārvaldes dati.
‘’Analizējot ‘’Rīgas šampanieša’’ fenomenu, jāsecina, ka laika pārbaudi iztur vēsturiski un patērētāju iemīļoti zīmoli.
Cilvēkiem ir svarīgi, lai tādu produktu, ar ko tiek asociēti nozīmīgi svētki un notikumi, ražo tieši viņu valstī. Pērkot savas valsts produktu, patērētāji vienlaikus domā arī par savu drošību un labklājību,’’ ir pārliecināta kultūras socioloģe, LU Filozofijas un socioloģijas institūta vadošā pētniece Dagmāra Beitnere-Le Galla.
Dzirkstošais vīns „Rīgas šampanietis” ar šādu nosaukumu tirgū pieejams kopš 1993.gada un tiek ražots divās variācijās - gan izmantojot klasisko metodi dzirkstošo vīnu ražošanā, kas paredz otrreizējo fermentāciju katrā no pudelēm, gan otru, AS „Latvijas balzams” meistaru patentētu metodi, kad dabiskā fermentācija notiek noslēgtās tvertnēs zem spiediena. Tieši šī tehnoloģija tiek izmantota, piemēram, „Rīgas oriģinālā šampanieša” ražošanā.
Kopš 1952.gada, kad Rīgā tika uzsākta dzirkstošo vīnu ražošana, līdz pat šodienai, „Latvijas balzama” meistari ir radījuši vairāk nekā 50 dažādu dzirkstošo vīnu, un kopumā 62 gadu laikā saražots vairāk nekā 291 miljons dzirkstošā vīna pudeļu.
Dana Hasana