Pētnieki apgalvo, ka pastāv četri vīna baudītāju tipi
Mičigānas Universitātes zinātnieki veica pētījumu kas atklāja ka vīna baudītājus var iedalīt četros tipos. Šis pētījums var mainīt līdzšinējos priekšstatus par vīnu un ēdienu saderību.
Pētnieki izdala četrus psiholoģiskos vīna baudītāju tipus
Saldie. Šiem cilvēkiem ir izteikta garšas izjūta. Viņi pievērš uzmanību detaļām. Viņi vēlas kaut ko saldu, vieglu un ne pārāk spēcīgu. 70% no šiem dzērājiem ir sievietes.
Paaugstināta jutība. Līdzīgi kā pirmā tipa vīna baudītāji, arī šiem ir izteikta garšas izjūta, bet šie cilvēki nav tik konservatīvi un ir gatavi izmēģināt jaunas garšas.
Jūtīgs. Vīna baudītājs - elastīgs piedzīvojum meklētājs. Pētnieki saka, ka šie cilvēki būs gatavi eksperimentēt un būs atvērti izmēģināt jaunas garšu kombinācijas, ārpus vīna dzeršanas kanoniem.
Tolerantais. Cilvēki šajā kategorijā pieprasa intensitāti garšās tajā skaitā vīna piedāvājumā. Viņiem patīk piesātinātas garša un aromāti. Viņi nepieņem vieglus vīnus, jo izjūt tos kā pliekanus. Šī tipa cilvēkiem patīk savienot intensīvas garšas, piemēram paralēli vīnām baudīt arī stipru kafiju un sieru.
Pētnieki rīkoja ēdienu un vīna degustāciju, kur dalībnieki novērtēja dažādas uzkodas un vīnus atsevišķi, pēc tam kopā.
Pētnieki apgalvo, ka varēja jau iepriekš paredzēt dalībnieku ēdienu un dzērienu izvēles, pamatojoties uz savāktajiem datiem par viņu ēšanu, dzeršanu un citiem personīgiem paradumiem.
Kārls Borčgrevinks (Carl Borchgrevink), pētījuma vadītājs, secināja, ka restorānu viesiem vajadzētu dzert savus iecienītos vīnus, nevis sommelier ieteiktos. Tā ir psiholoģiska un organiska izvēle, kas pamatojās uz cilvēka tipu un garšas izjūtu.
Pieredzējis vīnzinis un vīna meistars Tim Hanni, apgalvo, ka vīna izvēli nosaka gan ģenētika, gan vide, turklāt garšas izjūta laika gaitā mainās, balstoties uz pieredzi. Labs sommelier ņem vērā klienta vēlmes un gaumi.
Pētnieki iesaka toleranti attiekties pret viesu vīnu un ēdienu izvēli un dažkārt pārkāpt stereotipus.
Pētījums tika publicēts International Journal of Wine Business Research.
HoReCa