NP Foods grupas uzņēmumu AS „Laima”, AS „Gutta” un AS „Staburadze” eksporta apjoms pieaudzis par 18%
2011. gada 9 mēnešos, salīdzinot ar šo pašu laika periodu pērn, par 18% pieaudzis AS „Laima”, AS „Gutta” un AS „Staburadze” ražotās produkcijas kopējais eksporta apjoms. Par 48% pieaudzis eksports uz Eiropas Savienības valstīm. Lielākais eksporta pieaugums panākts Mongolijas tirgū, kur apjoms trīskāršots.
2012. gadā plānots produkcijas eksports uz Ķīnu un Brazīliju
„Eksporta izvēršana, pieredze un izveidotās partnerattiecības Mongolijas tirgū, tagad ļauj mums plānot eksporta uzsākšanu uz tās kaimiņvalsti Ķīnu 2012. gadā. Šogad Mongoliju novērtējām kā perspektīvu tirgu eksportam. Šajā valstī aug iedzīvotāju labklājība un interese par kvalitatīvām precēm un Latvija tiek uztverta kā valsts, kas ražo kvalitatīvus produktus,” stāsta Ieva Jonsone, NP Foods grupas uzņēmumu eksporta vadītāja.
Šobrīd notiek pirmo 15 produktu reģistrācija eksportam uz Ķīnu, kas tiek veikts sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Ķīnā. 2011. gada februārī tika uzsākts produkcijas eksports uz Mongoliju, nosūtot pirmo AS Laima produkcijas partiju 15 tonnu apjomā. Otrā eksporta partija tika nosūtīta aprīlī un tajā ietilpa jau arī AS Gutta ražotās sulas, dzeramais ūdens Everest un ledus tējas. Šobrīd eksports uz Mongoliju pieaudzis trīskārt, tiek eksportēts plašs produktu portfelis, arī AS „Staburadze” ražotie cepumi Selga.
Jāatgādina, ka Ķīnas iedzīvotāji pirmo reizi Laima šokolādi atzinīgi novērtēja 2010. gadā izstādē World Expo, kas norisinājās Šanhajā. Tolaik sadarbībā ar Latvijas paviljona attīstītāju Aerodium tika piedāvāts kopprodukts - enerģijas batoniņs HAPPY UP. Projekta mērķis bija pierādīt divu atšķirīgu nozaru uzņēmumu spēju veidot kopdarbību jaunu tirgu apguvē. Mērķis sasniegts, arī turpmāk vietās, kur tiks būvēti Aerodium tuneļi, būs pieejama Laima produkcija. Tas sekmē atpazīstamību un ļauj novērtēt arī eksporta iespējas.
Nākamā gada plānos ietilpst arī eksporta attīstīšana uz Brazīliju. Šim nolūkam tiek veikts mērķtiecīgs darbs, attīstot divu virzienu sadarbības iespējas: sadarbības partneris - vietējais produkcijas izplatītājs, otrs virziens - produkcijas izplatīšana, izmantojot Latvijas – Brazīlijas ekonomiskās sadarbības iespējas. Produkcijas testi uzrāda labus rezultātus: kvalitātes atbilstība ES standartiem, īpaši labi novērtētas Laima šokolādes ražošanas tradīcijas. Uzņēmums gatavo šokolādi pēc pilna cikla metodes – no kakao pupiņas līdz gatavai šokolādei, tādejādi piedāvājot svaigāku šokolādi.
2011. gadā par 48% pieaudzis eksports uz Eiropas Savienības valstīm
Kaut arī veco Eiropas Savienības valstu tirgi ir piesātināti un neuzrāda attīstības tendences, izdevies par 20% palielināt eksportu uz Vāciju. „Akceptējam tirgus prasības, veidojam kopproduktus ar sadarbības partneri Dovgan. Tas ļauj mums paplašināt eksportu uz Vāciju. No 2011. gada aprīļa eksportējam arī Staburadzes konditoreja produktus, tādejādi paaugstinot Staburadzes konditoreja eksportu par 37%. Pieprasītākā ir Laima šokolāde. Tāpat izdevies palielināt eksportu uz Lielbritāniju un Īriju, sekmīgi darbojoties etniskā tirgus segmentā, regulāri veicot reklāmas aktivitātes un nodrošinot jaunumu informāciju.
Šogad jaunajos Eiropas Savienības tirgos Slovākijā un Čehijā izdevies sasniegt 4% izmaksu efektivitāti, pateicoties izvēlētajai stratēģijai - produktu pārdošana uzticēta sadarbības partnerim, kurš no neliela importētāja kļuvis par kompāniju ar Laimas zīmola menedžeri. 2011. gadā šajā tirgū darbu uzsāka arī Laima un Gutta zīmolu pārdošanas aģenti, piedāvājot jau pilnu AS „Laima” un AS „Gutta” produktu sortimentu.
Realizēts projekts „ Ārējo tirgu attīstība” un saņemta zelta medaļa
Lai attīstītu sadarbības iespējas ar Eiropas lielākajiem tirdzniecības tīkliem, kā arī iegūtu jaunu private label ražošanas iespējas NP Foods grupas uzņēmumi 2011. gadā piedalījušies piecās nozīmīgās starptautiskās izstādēs, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras(LIAA) atbalstu. Lielākajā Eiropas saldumu izstādē ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Krievijas lielākajā pārtikas izstādē „Prodexpo”, ECRM Klientu dienās Romā, MDDExpo Parīzē, PLMA Amsterdamā un ANUGA Ķelnē. Zelta medaļa piešķirta šokolādes konfekšu sērijai ar Rīgas melno balzamu septembrī, izstādē „Worldfood” Maskavā. „ Gūtie panākumi un mērķtiecīgs darbs ļāvis mums sasniegt 34% eksporta pieaugumu arī Krievijas tirgū. Dalība izstādēs dod jaunus kontaktus nākotnes projektu izstrādei, kuru rezultātus varēs vērot nākamajā gadā,” atzīmē Ieva Jonsone.
Kopumā NP Foods eksportē uz 27 pasaules valstīm. Eksporta īpatsvars ir 40% no kopējās saražotās produkcijas apjoma.
AS Laima un AS Gutta lielākais īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS Nordic Partners, kura iegādājusies 51% kapitāldaļu starptautiskajā Nordic Partners Limited holdingā. Uzņēmumu lielākais akcionārs ir Daumants Vītols - viens no pirmajiem vērienīgā holdinga dibinātājiem, kurš ilgstoši strādājis un vadījis arī vairākus holdinga pārtikas un nekustamā īpašuma uzņēmumus.
Papildus info:
www.laima.lv
www.gutta.lv
www.npfoods.lv
http://twitter.com/LaimaSaldumi
http://twitter.com/Gutta LV
http://www.draugiem.lv/laima/
http://www.draugiem.lv/gutta/
„Eksporta izvēršana, pieredze un izveidotās partnerattiecības Mongolijas tirgū, tagad ļauj mums plānot eksporta uzsākšanu uz tās kaimiņvalsti Ķīnu 2012. gadā. Šogad Mongoliju novērtējām kā perspektīvu tirgu eksportam. Šajā valstī aug iedzīvotāju labklājība un interese par kvalitatīvām precēm un Latvija tiek uztverta kā valsts, kas ražo kvalitatīvus produktus,” stāsta Ieva Jonsone, NP Foods grupas uzņēmumu eksporta vadītāja.
Šobrīd notiek pirmo 15 produktu reģistrācija eksportam uz Ķīnu, kas tiek veikts sadarbībā ar Latvijas vēstniecību Ķīnā. 2011. gada februārī tika uzsākts produkcijas eksports uz Mongoliju, nosūtot pirmo AS Laima produkcijas partiju 15 tonnu apjomā. Otrā eksporta partija tika nosūtīta aprīlī un tajā ietilpa jau arī AS Gutta ražotās sulas, dzeramais ūdens Everest un ledus tējas. Šobrīd eksports uz Mongoliju pieaudzis trīskārt, tiek eksportēts plašs produktu portfelis, arī AS „Staburadze” ražotie cepumi Selga.
Jāatgādina, ka Ķīnas iedzīvotāji pirmo reizi Laima šokolādi atzinīgi novērtēja 2010. gadā izstādē World Expo, kas norisinājās Šanhajā. Tolaik sadarbībā ar Latvijas paviljona attīstītāju Aerodium tika piedāvāts kopprodukts - enerģijas batoniņs HAPPY UP. Projekta mērķis bija pierādīt divu atšķirīgu nozaru uzņēmumu spēju veidot kopdarbību jaunu tirgu apguvē. Mērķis sasniegts, arī turpmāk vietās, kur tiks būvēti Aerodium tuneļi, būs pieejama Laima produkcija. Tas sekmē atpazīstamību un ļauj novērtēt arī eksporta iespējas.
Nākamā gada plānos ietilpst arī eksporta attīstīšana uz Brazīliju. Šim nolūkam tiek veikts mērķtiecīgs darbs, attīstot divu virzienu sadarbības iespējas: sadarbības partneris - vietējais produkcijas izplatītājs, otrs virziens - produkcijas izplatīšana, izmantojot Latvijas – Brazīlijas ekonomiskās sadarbības iespējas. Produkcijas testi uzrāda labus rezultātus: kvalitātes atbilstība ES standartiem, īpaši labi novērtētas Laima šokolādes ražošanas tradīcijas. Uzņēmums gatavo šokolādi pēc pilna cikla metodes – no kakao pupiņas līdz gatavai šokolādei, tādejādi piedāvājot svaigāku šokolādi.
2011. gadā par 48% pieaudzis eksports uz Eiropas Savienības valstīm
Kaut arī veco Eiropas Savienības valstu tirgi ir piesātināti un neuzrāda attīstības tendences, izdevies par 20% palielināt eksportu uz Vāciju. „Akceptējam tirgus prasības, veidojam kopproduktus ar sadarbības partneri Dovgan. Tas ļauj mums paplašināt eksportu uz Vāciju. No 2011. gada aprīļa eksportējam arī Staburadzes konditoreja produktus, tādejādi paaugstinot Staburadzes konditoreja eksportu par 37%. Pieprasītākā ir Laima šokolāde. Tāpat izdevies palielināt eksportu uz Lielbritāniju un Īriju, sekmīgi darbojoties etniskā tirgus segmentā, regulāri veicot reklāmas aktivitātes un nodrošinot jaunumu informāciju.
Šogad jaunajos Eiropas Savienības tirgos Slovākijā un Čehijā izdevies sasniegt 4% izmaksu efektivitāti, pateicoties izvēlētajai stratēģijai - produktu pārdošana uzticēta sadarbības partnerim, kurš no neliela importētāja kļuvis par kompāniju ar Laimas zīmola menedžeri. 2011. gadā šajā tirgū darbu uzsāka arī Laima un Gutta zīmolu pārdošanas aģenti, piedāvājot jau pilnu AS „Laima” un AS „Gutta” produktu sortimentu.
Realizēts projekts „ Ārējo tirgu attīstība” un saņemta zelta medaļa
Lai attīstītu sadarbības iespējas ar Eiropas lielākajiem tirdzniecības tīkliem, kā arī iegūtu jaunu private label ražošanas iespējas NP Foods grupas uzņēmumi 2011. gadā piedalījušies piecās nozīmīgās starptautiskās izstādēs, saņemot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras(LIAA) atbalstu. Lielākajā Eiropas saldumu izstādē ISM Vācijas pilsētā Ķelnē, Krievijas lielākajā pārtikas izstādē „Prodexpo”, ECRM Klientu dienās Romā, MDDExpo Parīzē, PLMA Amsterdamā un ANUGA Ķelnē. Zelta medaļa piešķirta šokolādes konfekšu sērijai ar Rīgas melno balzamu septembrī, izstādē „Worldfood” Maskavā. „ Gūtie panākumi un mērķtiecīgs darbs ļāvis mums sasniegt 34% eksporta pieaugumu arī Krievijas tirgū. Dalība izstādēs dod jaunus kontaktus nākotnes projektu izstrādei, kuru rezultātus varēs vērot nākamajā gadā,” atzīmē Ieva Jonsone.
Kopumā NP Foods eksportē uz 27 pasaules valstīm. Eksporta īpatsvars ir 40% no kopējās saražotās produkcijas apjoma.
AS Laima un AS Gutta lielākais īpašnieks ir Latvijas uzņēmējiem piederošā AS Nordic Partners, kura iegādājusies 51% kapitāldaļu starptautiskajā Nordic Partners Limited holdingā. Uzņēmumu lielākais akcionārs ir Daumants Vītols - viens no pirmajiem vērienīgā holdinga dibinātājiem, kurš ilgstoši strādājis un vadījis arī vairākus holdinga pārtikas un nekustamā īpašuma uzņēmumus.
Papildus info:
www.laima.lv
www.gutta.lv
www.npfoods.lv
http://twitter.com/LaimaSaldumi
http://twitter.com/Gutta LV
http://www.draugiem.lv/laima/
http://www.draugiem.lv/gutta/