No 21. līdz 23. aprīlim Rīgā tiksies Eiropas nacionālo tūrisma organizāciju vadītāji
No 21. līdz 23. aprīlim Eiropas Ceļojumu komisija par savu gadskārtējo darba tikšanos vietu izraudzījusies Latviju.
21. aprīlī notiks Eiropas Ceļojumu komisijas (European Travel Commission jeb ETC) valdes sēde. Tajā pašā viesnīcā 22. aprīlī gaidāma ETC nacionālo tūrisma organizāciju kopsapulce.
Augstā līmeņa nozares vadītāju tikšanās dienaskārtībā būs dažādi darba jautājumi, tādi kā, piemēram, ETC pārskati par paveikto iepriekšējā darba posmā, auditorziņojumu apstiprināšana, sadarbības iespējas ar Eiropas Ilgtspējīga tūrisma fondu u. c.
Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava stāsta: „Eiropas nacionālo tūrisma organizāciju vadītājus uzņemsim Latvijā pirmo reizi. Kaut gan ciemiņi pie mums ieradīsies, lai risinātu darba jautājumus un brīva laika viņiem būs ļoti maz, tomēr tā būs iespēja augsta līmeņa nozares profesionāļiem klātienē radīt priekšstatu par mūsu valsti un tūrisma pakalpojumiem.”
Rīgā sagaidīsim apmēram 35 ciemiņus. ETC plānoto norišu vieta būs viesnīca „Mercure Riga Centre Hotel”. Pēc saspringtā darba 23. aprīlī ciemiņiem būs iespēja pirms došanās atpakaļceļā apmeklēt Siguldu un Turaidas muzejrezervātu. Lai tūrisma profesionāļi varētu iepazīt Latvijas virtuvi, viesiem plānotas maltītes ne tikai viesnīcas restorānā, bet arī Vecrīgas restorānā „Key to Riga”, „Kungu Rija” Siguldā. Sarīkojuma svinīgās vakariņas paredzētas Rīgas vēstures un kuģniecības muzejā.
Uzziņai: Eiropas Ceļojumu komisija ir dibināta 1948. gadā, jau tolaik par savu galveno mērķi izvirzot Eiropas popularizēšanu kā pievilcīgu tūrisma galamērķi citviet pasaulē.
Aizvadītajos gados noticis daudz pārmaiņu, un tās dalībnieku vidū šobrīd ir 33 Eiropas valstu nacionālās tūrisma organizācijas, tostarp Tūrisma attīstības valsts aģentūra.
Laika gaitā nav mainījusies vēlme un centieni – asas konkurences apstākļos Eiropai saglabāt pasaulē vispieprasītākā tūrisma galamērķa pozīcijas. Daudz pūļu ETC velta Eiropas tūrisma mārketinga aktivitātēm tālajos tirgos. Arvien lielāka vērība tiek pievērsta mazāk pazīstamu Eiropas tūrisma galamērķu popularizēšanai. Cipartehnoloģiju izmantošana kļūst par neatņemamu Eiropas tūrisma tirgvedības daļu. Lielu ieguldījumu tūrisma izaugsmes veicināšanā dod ETC tirgus pētniecības darbs. Piedalīšanās Eiropas Ceļojumu komisijas darbā paver vērtīgu iespēju dalīties pieredzē vienai dalīborganizācijai ar otru un uzkrāt nozares veiksmes stāstus.
Avots: TAVA