Leģendārā Laima konfekte Serenāde svin 75 gadu jubileju
Tradīcijām senākā šokolādes fabrika AS Laima leģendārās konfektes Serenāde 75 gadu jubilejā papildina produktu portfeli ar jaunumu - Serenāde šokolādes tāfelīti. Tas jau ir sestais produkts ar Serenāde zīmolu, kas veidots pēc konfektes Serenāde unikālās receptes, kura izstrādāta 1937. gadā un nav mainīta līdz pat šim brīdim.
Rolands Gulbis, AS Laima valdes priekšsēdētājs: „Konfekte Serenāde ir nemainīgi klasiska vērtība, kuras unikālā recepte izstrādāta laikā, kad saldumu ražošanu Latvijā dēvēja par baudvielu rūpniecību. Arī neskatoties uz paaudžu maiņu, sasniedzot visnotaļ cienījamu vecumu (75 gadus), Serenāde joprojām ir unikāla ar savu neatkārtojamo garšas buķeti, kurai nav līdzīgas. Tā ir vienīgā no Laima konfektēm, kuras recepte allaž ir bijusi ekskluzīvā Laima īpašumā. Turklāt Serenādes tapšanas noslēpums nekad nav izpausts ārpus uzņēmuma sienām, arī laikā, kad citas Laima populārākās konfektes tika ražotas arī citur Padomju Savienībā.”
Receptes unikalitāte = mīlestība
Leģendām apvītā šokolādes konfekte Serenāde ir senākā Laima konfekte, kuras oriģinālrecepte izstrādāta 1937. gadā un nemainīga tiek izmantota joprojām. Konfektes Serenāde leģenda vēsta, ka pagājušā gadsimta sākumā Laimā strādāja kāds jauns un īpaši talantīgs saldumu meistars, kurš bija ļoti iemīlējies kādā meitenē, bet tā vietā, lai vienkārši bildinātu izredzēto, viņš nolēma to izdarīt oriģināli. Kā vissaldāko apliecinājumu savai mīlestībai viņš radīja jaunu konfekti, kuru nosauca par Serenādi, dāvināja savai sirds mīļotajai, kura pieņēma šo mīlestības apliecinājumu.
Ilze Priedīte, AS Laima zīmola vadītāja: „Īsta mīlestība ir varenāka par laiku. To pierāda fakts, ka jau paaudžu paaudzēs Serenāde ir viena no saldummīļu iecienītākajām konfektēm, kuras garšas simfoniju veido tieši tās pašas sastāvdaļas, kas tika izmantotas, gatavojot pirmo, oriģinālo konfekti Serenāde. Serenādes jubilejas gadā izstrādāti divi jauni Serenāde produkti – Serenādes torte un jaunums - Serenāde šokolādes tāfelīte no tumšās šokolādes ar aprikozes gabaliņiem un drupinātiem lazdu riekstiem. Tādējādi papildinot līdzšinējo Serenādes produktu portfeli - Serenāde lielkonfekte, Serenāde šokolādes asorti un saldējums Serenāde.”
Konfekšu karaliene Serenāde
AS Laima veiktajā sociālo tīklu aptaujā, patērētāji piešķīra konfektei Serenāde - Konfekšu karalienes titulu, novērtējot tās unikālo garšu un dizainu. Aptaujā piedalījās gandrīz 2000 respondentu, kas atzinīgi novērtēja arī citas Laima populārākās šokolādes konfektes kā Vāverīte un Sarkanā magone.
AS Laima pārdošanas rezultāti liecina, ka vidēji mēnesī Laima pārdod 13 tonnas slaveno konfekti Serenāde. Ja aprēķina uz Latvijas kopējo iedzīvotāju skaitu, kas pēc pērn veiktās tautas skaitīšanas rezultātiem ir nedaudz vairāk kā 2 miljoni iedzīvotāju, tad var domāt, ka katrs Latvijas iedzīvotājs mēnesī apēd vidēji 1-2 konfektes Serenāde.
Rolands Gulbis: „Konfektes Serenāde augsti vērtē ne tikai Latvijā, bet arī eksporta tirgos. Nemainīgi liela interese par Serenāde konfektēm ir visās postpadomju valstīs, īpaši Krievijā, kur pircēji tās atceras vēl no padomju laikiem un dēvē par „dziesmu dvēselei”, kurai līdzīgas nav. Uz Krieviju eksportējam vidēji 15 tonnas gadā, turklāt eksporta apjomi turpina pieaugt. ”
AS Laima konfektes Serenāde eksportē uz 25 eksporta valstīm, t.sk. Baltijas valstīm Krieviju, ASV, Kanādu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Mongoliju.
Rita Voronkova