LB veikali: Jāņos iedzīvotāji priekšroku devuši vīnam, alum un kokteiļiem
Salīdzinot ar aizvadīto gadu, šogad Jāņos par 12% ir palielinājies pieprasījums pēc vieglajiem alkoholiskajiem dzērieniem - vīna, alus un vieglajiem kokteiļiem.
Iecienītākie dzērieni šajos segmentos „Latvijas balzams” veikalos bijuši “Džins toniks”, “Zelta Premium” alus skārdenē un vīns “Senorio de los Llanos Blanco”.
Savukārt, no stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem pieprasītākie bija “Rīgas Melnais balzams” produkti - gan oriģinālais “Rīgas Melnais balzams”, gan Balzams ar upeņu garšu.
Alus pārdošana Jāņu laika augusi par 17%.
Pārdotāko alkoholisko dzērienu Top 10 iekļuvuši arī degvīns “3 Graudu”, kokteilis “Dins Grapeftuit” un “Rīgas Šampanietis Oriģinālais”. Pirms svētku periodā kā jaunums Top 20 dzērienu izvēlē iekļuvis arī jaunais “Latvijas balzams” degvīns “Riga Black Vodka”.
“Pircēju izvēlē ir ļoti izteikta sezonalitāte, ko ietekmē gan svētki, gan laika apstākļi, Tādēļ nav pārsteigums, ka Jāņos tradicionāli populārākais alkoholiskais dzēriens ir bijis alus. Salīdzinot ar pagājušo gadu, redzam izmaiņas pircēju ieradumos, jo ir būtiski pieaudzis arī pieprasījums pēc vīna - par trešo daļu jeb 30%, ” stāsta “Latvijas balzams” veikalu tīkla tirdzniecības vadītāja Daiva Koroševska.
Kopumā šogad svētku laikā no 20. līdz 23. jūnijam “Latvijas balzams” veikalos pārdošanas apjoms ir saglabājies tāds pats, kā pērn Jāņos.
Dana Hasana