“Latvijas balzams” veikali: ministrijas rosinātais dabas resursa nodoklis ir nepārdomāts.
Kārtējās politiskās vienošanās rezultātā Latvijas tirgotājus no jaunā gada grib “iepriecināt” ar vēl vienu papildus slogu nesamērīga dabas resursa nodokļa veidā uz drukāto reklāmu.
“Šis solis tiek sperts, neņemot vērā nozares pārstāvju izteiktos priekšlikumus, ir sasteigts un vājinās mazo tirgotāju konkurētspēju”, vērtējot pašlaik valdībā izskatāmo dabas resursa nodokļa ieviešanas plānu, saka “Latvijas balzams veikali” (LB veikali) valdes priekšsēdētājs Pāvels Fiļipovs.
LB veikalu vadītājs solidarizējas ar nozares pārstāvjiem un aicina samazināt dabas resursa nodokļa likmi, un paredzēt atvieglojumus komersantiem, kuri noslēguši līgumu par atkritumu apsaimniekošanu.
“Tirgotājiem nākamais gads būs ļoti smags. Nozare jau tā tiek pārbaudīta ar virkni slogu jaunu prasību veidā, ko nosaka pāreja uz vienoto valūtas sistēmu, alkoholisko dzērienu tirgošanas speciālo nosacījumu izpilde no nākamā gada 1.janvāra, depozīta taras pieņemšanas punktu iekārtošana un obligātās videonovērošanas ieviešana alkohola tirdzniecībā.
Šis pasākumu kopums ir būtisks slogs visiem nelielajiem komersantiem un veikalu ķēdēm, it īpaši reģionos, un var beigties ar bankrotiem”, pauž nozares pārstāvis.
Uzņēmējs pauž atbalstu Latvijas Tirgotāju asociācijas biedru viedoklim un nostājai, ka dabas resursa nodokļa likme, ko piedāvā VARAM, ir jāsamazina līdz 15 latiem (21.34 EUR) par tonnu drukātā materiāla (*pašlaik ministrijas piedāvāta likme paredz nākamgad ieviest nodokli 570 EUR par tonnu un palielināt to līdz 1000 EUR par tonnu no 2016.gada janvāra).
“Varbūt izklausīšos sarkastisks, bet ir sajūta, ka valdībai patīk aiziet svinēt svētkus ar “padarīta darba” sajūtu – pirms Jāņiem tas bija sasteigts balsojums par specializēto dzērienu tirdzniecības nodaļu ieviešanu un videonovērošanas prasībām, tagad, gada nogalē – atkal jauns nodoklis, negaidīti un neizvērtējot nozares situāciju.
“To vērtēju kā mazo un vidējo uzņēmēju konkurences vājināšanu un nepārdomātu nodokļu politiku, kas nekādā mērā neveicina stabilas uzņemējdarbības vides izveidi Latvijā ”, pauž LB veikalu vadītājs P.Fiļipovs.
Pāvels Fiļipovs
LB veikalu tīkla vadītājs
Dana Hasana
AS “Latvijas balzams” Komunikācijas vadītāja