Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

29.11.2013

“Latvijas balzams” 9 mēnešu rezultāti saglabā pieaugošu dinamiku


Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja AS “Latvijas balzams” (LB) deviņu mēnešu finanšu rezultāti saglabājuši pieaugošu dinamiku - uzņēmuma neauditētā peļņa šajā periodā sasniedza 2.6 miljonus latu, kas ir par 2.7% vairāk nekā 2012.gada attiecīgajā periodā. Uzņēmuma neauditētais apgrozījums veidoja 50.4 miljonus latu, demonstrējot 0.1% pieaugumu salīdzinājumā ar pērnā gada deviņu mēnešu apgrozījumu. 

Kā viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem valstī, “Latvijas balzams” deviņos mēnešos valsts budžetā nodokļos ieskaitījis 30.2 miljonus latu, tajā skaitā 21.9 milj. latu kā akcīzes nodokli.

Komentējot deviņu mēnešu darbības rezultātus, uzņēmuma vadība izaugsmi saista ar stratēģiski jaunu pieeju eksporta attīstībā un LB produktu portfeļa pilnveidošanu.

“Uzņēmums turpina jau pērn iesākto attīstības ceļu, kas balstās uz “Latvijas balzams” dzērienu portfeļa pilnveidošanu un uzmanības fokusēšanu uz mūsu galvenajiem eksporta tirgiem. Šogad esam aktivizējuši virkni mūsu spēcīgo zīmolu, paplašinot produktu līnijas un radot jaunas garšas, kas ir aktuālas patērētājiem. Tāpat šajā periodā ir radīti pieci jauni “Latvijas balzams” dzērienu zīmoli, jo apzināmies, ka viens no mūsu galvenajiem instrumentiem patērētāju sasniegšanai ir spēja ražot kvalitatīvus, jaunus un pieprasījumam atbilstošus dzērienus”, pauž LB valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš - Āboliņš.

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs uzsver, ka izaicinošas konkurences apstākļos, kādi saglabājas Latvijā, uzņēmējiem kā šogad, tā arī nākamgad ļoti būtiska ir biznesa vides prognozējamība vietējā tirgū, tajā skaitā paredzama nodokļu politika. “Valstij ir ļoti daudz darāmā arī ēnu ekonomikas mazināšanā, it īpaši alkoholisko dzērienu nelegālās aprites izskaušanā”, uzskata AS “Latvijas balzams” vadītājs.

Turpinot iesākto eksporta programmas izpildi, AS “Latvijas balzams” kāpinājusi apgrozījumu tādos stratēģiskajos tirgos kā Krievija, Vācija, Turcija, Skandināvijas valstis un beznodokļu tirdzniecības jeb duty free zonā. Tā pārdošanas apjoma pieaugums 9 mēnešos Krievijā veidoja +7.3%, Latvijas beznodokļu zonā +15.5%, bet Turcijā pieauga par 28.6%. Uzņēmums informē, ka deviņu mēnešu atskaites periodā par 2.4% audzis arī eksports pēc SPI Group pasūtījumiem. 

Neskatoties uz eksporta apgrozījuma samazinājumu Baltijā, Lietuva un Igaunija joprojām saglabā svarīgu tirgus nozīmi “Latvijas balzams” eksporta politikā. Tā šogad Lietuvas tirgum tika radīti īpaši produkti, kā liķieris “Moka” ar lazdu riekstu garšu, brendijs “Grand Cavalier Honey” u.c..

Uzņēmuma valdes priekšsēdētājs G. Āboltiņš – Āboliņš atzīmē, ka “Latvijas balzams” dzērieni no “Rīgas Melnā balzama” sērijas, “Riga Black Vodka” degvīns, kā arī liķieris “Moka” šogad ir saņēmuši vairākas medaļas prestižos nozares konkursos Lielbritānijā un ASV, kas pozitīvi ietekmē uzņēmuma reputāciju un sekmē jaunu tirgu apgūšanu.



Dana Hasana

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts