Latvieši vasaras ēdiena izvēlē ir konservatīvi.
Tomātu mērce, aukstā zupa, bietes, dresings un sīrups – arī šovasar pieprasītākie „Spilvas” ražojumi
Vasaras mēnešos tiek pārdoti 95% no gada laikā realizētā „Spilvas” konservēto biešu apjoma, bet aukstās zupa „Vasara” šajā gadalaikā tiek izpārdota pat 98% apjomā. Šī gada siltā vasara ļāvusi grilēšanas sezonu uzsākt jau maijā, kas ievērojami palielina tomātu mērču, kečupu un dresingu (salātu mērču) patēriņa apjomus.
„Latvieši vasaras ēdiena un tā piedevu izvēlē ir ļoti konservatīvi; patēriņa ieradumi principiālas izmaiņas pēdējos 10 gados nav piedzīvojuši.
Gardēži vasarā paliek uzticīgi ierastajam komplektam: tomātu mērce –gaļai; dresings – dārzeņu salātiem; un konservēti dārzeņi – uzkodām.
Tāpat ar vasarai raksturīgo aukstās zupas pagatavošanu ir saistīts milzīgais pieprasījuma pieaugums pēc konservētām bietēm,” ēšanas ieradumus komentē „Spilvas” mārketinga direktore Dana Erciņa - Užāne.
„Spilvas” Top 5 produktu grupas šovasar (1. jūnijs – 10. jūlijs):
1. Konservētas bietes;
2. Tomātu mērces, kečupi;
3. Sīrupi;
4. Dresingi (salātu mērces);
5. Aukstā zupa „Vasara”.
„Salīdzinoši neliela atšķirība no citu gadu vasarām ir pieaugušais pieprasījums pēc sīrupiem. „Spilvas” sīrupu patēriņš šī gada jūnijā bija par vairāk nekā 30% lielāks nekā gadu iepriekš – 2012. gada jūnijā. Šo izmaiņu skaidrojam ar īpaši silto un labvēlīgo vasaru, kas mūs sāka lutināt jau pirms Jāņiem. Attiecīgi īpaši pieprasīti kļūst sīrupi kokteiļiem,” skaidro „Spilvas” mārketinga direktore.
Savukārt, vasaras turpinājumā – jūlija nogalē un augustā, līdz ar dārzeņu konservēšanas sezonu, sagaidāms garšvielu patēriņa apjoma pieaugums. Tas ikgadēji veido aptuveni divreiz lielāku pieaugumu, salīdzinot ar gada vidējo pārdošanas apjomu.
Andris Zeļenkovs