Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

10.07.2024

Latvieši ik gadu izdzer vairāk nekā 1,5 miljonus tasīšu kafijas

Ik gadu Latvijas iedzīvotāji tikai kafejnīcu tīklā Caffeine vien izdzer virs 1,5 miljoniem tasīšu kafijas un apēd vismaz 60 000 siera kūkas gabaliņu, liecina Caffeine  pārdošanas dati.  Lielākoties kafejnīcās Latvijas iedzīvotāji izvēlas baudīt kafijas dzērienus ar pienu, tiesa, pēdējos gados arvien vairāk cilvēku, pasūtot kafiju, izvēlas tai pievienot nevis govs pienu, bet kādu no augu dzērieniem.

Kā liecina vadošā kafejnīcu tīkla Latvijā Caffeine  pārdošanas dati, Latvijas iedzīvotāji ir kaislīgi kafijas baudītāji. Caffeine  kafejnīcu tīkls šogad svin 14. pastāvēšanas gadadienu Latvijā. Tā kafejnīcās ik gadu tiek pagatavots arvien vairāk kafijas un kafijas dzērienu – pērn izlietotas aptuveni 25 tonnas kafijas pupiņu.

“Lai gan Latvijas iedzīvotāji kafijas dzērienu izvēles ziņā ir gana konservatīvi un priekšroku dod klasiskām kombinācijām – kafijai ar pienu dažādās variācijās, – pēdējos gados īpaši labi redzam, ka kafijas baudītāju sirdis arvien vairāk iekaro arī mazāk tradicionālas garšu kombinācijas. Tāpat arvien lielāku vērību cilvēki pievērš kafijas kvalitātei un izcelsmei, atzinīgi novērtējot ekoloģiski audzētas kafijas pupiņas kafejnīcu sortimentā, kā arī to, ka piedāvātajos desertos nav palmu eļļas, ko daudzas kafejnīcas izmanto konditorejas izstrādājumos,” stāsta SIA “Reitan Convenience Latvia” (Caffeine un Narvesen) valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena. 

Līdzās dažādām kafijas dzērienu garšām un kombinācijām Latvijas iedzīvotāji ļoti bieži pie kafijas izvēlas baudīt kādu desertu. Saskaņā ar Caffeine  pārdošanas datiem vispopulārākais deserts ir siera kūka, bet otrs iecienītākais – braunijs, kas gada laikā tiek pasūtīts vairāk nekā 40 000 reižu. 

Caffeine Latvijas tirgū ienāca 2010. gada 1. jūlijā, atverot pirmo kafejnīcu Rīgā, Audēju ielā 15. Šobrīd Caffeine  pieder 26 kafejnīcas Latvijā, kuras nodarbina 150 baristu. Lietuvā dibinātais Caffeine  ar kopumā 85 kafejnīcām pēdējos gados paplašinājies arī ārpus Baltijas – zīmola kafejnīcas atrodas arī Dānijā un Norvēģijā. Vērtējot atšķirības klientu paradumos un kafijas tirgos, SIA “Reitan Convenience Latvia” valdes priekšsēdētāja Dace Dovidena norāda: “Caffeine darbojas visās Baltijas valstīs, tāpēc lieliski var redzēt atšķirības kafijas dzeršanas paradumos starp valstīm un ne tikai. Atšķirīgs ir ne tikai pieprasījums, bet arī pats kafijas tirgus. Latvijā kafijai, kā arī kafijas ekstraktiem, esencēm, koncentrātiem un izstrādājumiem, kas radīti uz to pamata, tiek piemērots akcīzes nodoklis, kas būtiski sadārdzina galaproduktu. Mēs kā tirgotāji, protams, ņemam vērā vidējā pircēja maksātspēju, un pircēji, salīdzinot kafijas pārdošanas cenas visās trīs Baltijas valstīs, būtiskas atšķirības atrast nevarēs. Tas ir mūsu biznesa lēmums – piedāvāt klientiem kvalitatīvu kafiju par pieejamu cenu, kaut arī tas būtiski samazina uzņēmuma peļņu Latvijā.” 

Kā norāda Dace Dovidena, tikai turīgajā Vācijā kafijas akcīzes nodokļa likme ir lielāka nekā Latvijā – 2,19 eiro par kilogramu grauzdētas kafijas. Akcīzes nodokļa kafijai atcelšana būtiski uzlabotu nozares uzņēmumu nākotnes izaugsmes potenciālu, jo šobrīd tas rada gana lielu finanšu slogu. Neatkarīgi no akcīzes nodokļa likmes kafijas iespējamām izmaiņām vai saglabāšanās līdzšinējā apmērā Caffeine plāno turpmākajos gados paplašināt kafejnīcu tīklu Latvijā, kā arī papildināt savu sortimentu ar jaunām kafijas garšām un dzērienu kombinācijām.


Anete Cīrule

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts