Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

09.08.2020

Kā mainījies alus patēriņš Latvijā


Jau vairāku gadu garumā augusta mēneša pirmajā piektdienā pasaules mērogā tiek svinēta Starptautiskā alus diena. Tai par godu Maxima Latvija ir apkopojusi alus patēriņa tendences Latvijas patērētāju vidū. Pārdošanas dati apliecina, ka Maxima klientu vidū iecienītākie ir pašmāju zīmolu ali, kā piemēram, Cēsu, Tērvetes, Aldaris un citi. Savukārt garšu ziņā iedzīvotāji izvēlas tradicionālas garšas, priekšroku dodot gaišiem aliem.

Šobrīd Maxima veikalu piedāvājumā ir vairāk nekā 300 alus veidu, no kuriem 60% veido tieši vietējo zīmolu ali. Novērtējot augsto kvalitāti un patīkamo garšu, klientu vidū Top 5 iecienītākie ir Tērvetes Senču gaišais alus, Cēsu Premium Pinte, Bauskas” gaišais, Aldara gaišais un Tērvetes gaišais alus. Aizvien populārāki kļūst arī tumšie ali, no kuriem iecienītākie ir Bauskas tumšais alus un Cēsu alus ražotais Grunberger tumšais alus.

Izplatīts priekšstats, ka cilvēki priekšroku dod alum stikla iepakojumā, ir maldīgs. “Maxima” pārdošanas dati parāda, ka iedzīvotāji vienlīdz izvēlas kā stikla, tā arī skārda iepakojumu, priekšroku, galvenokārt, dodot produkta garšai, kvalitātei un cenai. 

“Alus latviešiem jau vēsturiski ir bijis viens no iecienītākajiem dzērieniem. Sekojot līdzi klientu mainīgajiem iepirkšanās paradumiem, “Maxima” regulāri paplašina alus dzērienu sortimentu, iekļaujot tajā arī Latvijas mazo alus darītavu unikālos brūvējumus - craft jeb amata alu. Lai arī pandēmijas dēļ alus ražotājiem šis gads visā pasaulē ir bijis izaicinājumu pilns, priecājamies, ka, nodrošinot daudzveidīgu preču klāstu visos Maxima veikalos, varam atbalstīt mūsu vietējos ražotājus, īpaši šajā ekonomiski sarežģītajā laikā,” komentē Maxima Latvija korporatīvo attiecību departamenta direktors Jānis Beseris.

Covid-19 dēļ visā pasaulē ir vērojamas būtiskas izmaiņas alkoholisko dzērienu izmantošanas tendencēs. Iedzīvotāji izvēlas biežāk eksperimentēt, priekšroku dodot jaunu garšu izmēģināšanai un pašu eksperimentiem kokteiļu gatavošanā, samazinot alus patēriņu. Savukārt Maxima pārdošanas dati apliecina, ka Latvijā izmaiņas alus patēriņa tendencēs galvenokārt ir nebūtiskas. Gaišā alus un alus kokteiļu pieprasījums ir palicis nemainīgs kamēr lielāku popularitāti sāk gūt tumšais alus.



Jānis Beseris








ALKOHOLA LIETOŠANAI IR NEGATĪVA IETEKME. TĀ PĀRDOŠANA, IEGĀDĀŠANĀS UN NODOŠANA NEPILNGADĪGĀM PERSONĀM IR AIZLIEGTA.



Galerija

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts