Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

30.11.2014

Jūrmalā turpina palielināties tūristu skaits

Saskaņā ar jaunākajiem Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem, tūristu skaits Jūrmalā 2014. gada pirmajos deviņos mēnešos palielinājies par 22%, salīdzinot ar šo pašu posmu pērn. Nakšņojošo tūristu skaits sasniedzis gandrīz 143 tūkstošus viesu, kas ir par teju 26 tūkstošiem vairāk nekā 2013. gada pirmajos deviņos mēnešos. 75% viesu bijuši ārvalstu atpūtnieki, savukārt ceturto daļu no kopējā viesu skaita sastāda Latvijas iedzīvotāji. 

Vislielākais noslogojums no šī gada janvāra līdz septembra beigām bijis Jūrmalas kūrorta rehabilitācijas centros un kūrortviesnīcās. Tūristu vidējais uzturēšanas ilgums Jūrmalā šajā periodā bijis 3,2 dienas. Visilgāko laiku Jūrmalā pavadījuši tūristi no Baltkrievijas (10 dienas), Izraēlas (7 dienas), Vācijas (5 dienas), Latvijas (3 dienas), Krievijas (2,5-3 dienas). 

“Pateicoties pašvaldības un uzņēmēju mērķtiecīgi īstenotajām mārketinga aktivitātēm, Jūrmalas pilsētas vārds un tās piedāvājums izskan arvien plašāk, līdz ar to arvien mazāk jūtama sezonalitātes iespaida mazināšanās. Protams, vasaras periodā kūrortpilsēta ir pieprasītāka nekā ziemas periodā, bet tūristu skaits pēdējos četrus gadus pieaug arī gada aukstajos mēnešos,“ saka Gatis Truksnis, Jūrmalas pilsētas domes priekšsēdētājs.

“Tūristu skaita pieaugums ir likumsakarīgs vairāku stratēģisku pasākumu kopuma rezultāts – aktīvi attīstīts darījumu un veselības tūrisma piedāvājums, plānotas un veiktas intensīvas tūrisma mārketinga aktivitātes, arī iebraukšanas maksas atcelšana ir viens no soļiem tūrisma veicināšanā rudens un ziemas periodā.” 

Viena no vadošajiem SPA un viesnīcu pakalpojumu sniedzējiem Jūrmalā un Ziemeļeiropā “Baltic Beach Hotel” Pārdošanas direktors Oļegs Bļinovs norāda: “Mēs redzam, ka šī brīža situācija vairāk vai mazāk atbilst tam, kādu to bijām prognozējuši vadoties pēc oficiālās statistikas. Mums ir izdevies palielināt ceļotāju skaitu no Igaunijas, Lietuvas, Latvijas, kā arī Skandināvijas valstīm, īstenojot konkurētspējīgu cenu politiku, kas vērsta uz īpašiem piedāvājumiem, kas ir aktuāli šiem tirgiem. 

Neskatoties uz to, ka tika izteiktas negatīvas prognozes attiecībā uz Krievijas tirgu, mēs esam panākuši nelielu pieaugumu šajā segmentā pirmajos gada 9 mēnešos. Tomēr mēs joprojām uzskatām, ka pēdējā ceturkšņa situāciju lielā mērā var ietekmēt ekonomiskā un politiskā situācija Krievijā. Šobrīd koncentrējamies uz Ziemassvētku un Jaunā gada pasākumiem. Esam sagatavojuši pietiekami daudz un dažādas izklaides un atpūtas iespējas Jūrmalas un Baltic Beach Hotel viesiem, kas ik gadu piesaista lielu skaitu ārvalstu viesu.” 

Savukārt saskaņā ar CSP datiem par 2014. gada trešo ceturksni (jūlijs, augusts un septembris) nakšņojošo tūristu skaits Jūrmalā sasniedzis 63,4 tūkstošus, kas ir par 10% vairāk nekā iepriekšējā gadā šajā pašā laika posmā. Vidējais uzturēšanās ilgums trešajā ceturksnī kūrortpilsētā bijis 3,3 dienas. Jūrmala šajā laika periodā ir otra ārvalstu tūristu iecienītākā Latvijas pilsēta – kūrortpilsētu par galamērķi izvēlējušies 10% no kopējā ārvalstu viesu skaita valstī. 

Pirmās vietas apmeklējuma ziņā tradicionāli ieņem Jūrmalai stratēģiski nozīmīgie tūrisma tirgi, kam seko stratēģiski potenciālie tirgi. Salīdzinot ar 2013. gada trešo ceturksni, šī gada trešajā ceturksnī visvairāk Jūrmalu apmeklējuši tūristi no Krievijas ar 10,4% samazinājumu, 2. vietā viesi no Latvijas ar 23,3% pieaugumu, 3. vietā Lietuva (+58,1%), 4. vietā Igaunija (+36%), 5. vieta Vācija (+90,7%), 6. vieta Somija (+66%), 7. vieta Baltkrievija (+28,8%), 8. vieta Zviedrija (+4,6%), 9. vieta Uzbekistāna (+13.6%), 10 vieta Norvēģija (samazinājums 10,5%). 

“Kūrorta rehabilitācijas centrā “Jaunķemeri” lielāko daļu apmeklētāju sastāda Latvijas iedzīvotāji, bet arī ārvalstu viesi veido nozīmīgu daļu – vairāk nekā 30%. Līdzīgi kā Jūrmalas pilsētā kopumā iepriekšējos mēnešos ir nedaudz samazinājies apmeklētāju skaits no Krievijas, toties ievērojami vairāk ir viesu no Lietuvas, Somijas, Zviedrijas, arī Azerbaidžānas, protams, arī no Latvijas. 

Arī aukstajos mēnešos sagaidām, ka pie mums atveseļoties un izmantot rehabilitācijas procedūras veselības uzturēšanai brauks arvien vairāk cilvēku gan no Latvijas, gan ārvalstīm. 

To saistām ar aktīvajām un mērķtiecīgajām mārketinga aktivitātēm – veidojam dažādus īpašos piedāvājumus, aktīvi reklamējam savus pakalpojumus. Pielāgojoties pieprasījumam, izstrādājam piedāvājumus, kas vērsti tieši uz veselības veicināšanas pasākumiem,” skaidro kūrorta rehabilitācijas centra “Jaunķemeri” mārketinga speciāliste Tatjana Dāboliņa. 

Statistikas dati ir apkopoti no 41 Jūrmalas naktsmītnes ar kopējo vietu skaitu – 4966. Vislielākais noslogojums pilsētas naktsmītnēm bija jūlijā (62,5%), augustā (56,6%) un septembrī – 29,7%. Trešajā ceturksnī Jūrmalā 43% tūristu izvēlējušies palikt viesnīcās, 31% – kūrortviesnīcās, 10% rehabilitācijas centros, 10% kempingos un 6% – viesu namos. 


Informāciju sagatavoja Jūrmalas pilsētas domes Tūrisma nodaļa.

Zane Leite

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts