Japāņu tūrisma operatori priecājas par Vecrīgu
Ar Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) atbalstu Latvijā ir ieradusies grupa Japānas tūrisma operatoru pārstāvju.
Iepazīšanās vizīti rīko Somijas lidsabiedrība „Finnair”, kas paredzējusi programmu ar vienu nakšņojumu Helsinkos un diviem – Rīgā.
Viesi ieradās Rīgā vakar, 23. aprīlī. Šorīt dienas pirmo daļu viņi pavadīja mūsu galvaspilsētā, galvenokārt Vecrīgā. Spīdēja brīnišķīga saule, un 7 interneta tūrisma operatoru pārstāvji no Osakas, ko pavadīja TAVA mārketinga partnera Japānā - firmas „Foresight Marketing” vadītājs Šigejoši Noto un „Finnair” speciāliste Noriko Okamoto, smaidīja vien. Pilsēta viņiem šķita skaista, un nepārspējamais japāņu valodas pratējs gids Uģis Nastevičs katru aplūkojamo vietu pasniedza ar neviltotu šarmu.
Šai reizē ciemiņu vidū lielākoties ir sievietes, kas ir likumsakarīgi, ņemot vērā, ka japāņu tūristu lielāko daļu veido dažādu vecumu daiļais dzimums. Nereti japānietes ceļo ģimenēm – mātes ar meitām un pat vecmāmiņām.
Šigejoši Noto Latvijā ir bijis jau reizes varbūt pat desmit, taču joprojām uzturēšanās mūsu valstī viņam nesot arvien ko jaunu un pārsteidzošu. Pēc viņa vārdiem, japāņiem interese par Latvijas apmeklēšanu noteikti ir, un laika gaitā tā aug arvien lielāka. Šigejoši Noto atzīst, ka japāņu ceļojumu plānus uz Baltiju pagaidām nav ietekmējusi arī Krievijas agresīvā ārpolitika.
„Protams, tiešie reisi starp Rīgu un kādu Japānas pilsētu būtu ļoti vērtīgi, taču arī šobrīd satiksme nav slikta. No Helsinkiem uz Japānu ir 24 reisi nedēļā, savukārt no Helsinkiem līdz Rīgai ir pavisam īss lidojums,” uzsver „Finnair” pārstāve Noriko Okamoto.
Japāņu viesi atzīst, ka finansiāli Baltijas valstis viņu tautiešiem šķiet pievilcīgas, jo tās ir lētāks tūrisma galamērķis nekā daudzas citas Eiropas valstis.
Pēc dažu stundu pavadīšanas Rīgā 24. aprīlī ciemiņi devās uz Siguldu, lai apmeklētu Gaujas senleju un Turaidas muzejrezervātu.
Rīt, 25. aprīlī, pirms došanās atceļā uz Helsinkiem japāņu tūrisma profesionāļi vēl pabaudīs Rīgu un apmeklēs Kalnciema ielas tirdziņu.
TAVA tūrisma tirgus speciāliste Inguna Žīgure stāsta: „Pēdējo gadu laikā veiktās mārketinga aktivitātes Japānā nes rezultātu un ir efektīvas. Šīs valsts tūristu skaits arvien pieaug.
Nule kā atkārtoti noslēdzām līgumu ar firmu „Foresight Marketing” par mārketinga partnerību un veiksmīgā sadarbība Japānas tirgū tiks turpināta arī uz priekšu.”
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem, 2014. gadā viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto Japānas viesu skaits pieauga par 74% (gandrīz 16 tūkst.), bet nakšņojumu skaits palielinājās par 57 % (25 tūkst).
Avots: TAVA