Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

08.08.2012

Horeca biznesa konsultanti iesaka

HoReCa sektora biznesa konsultanti 2011. gadā veica pētījumu, kurā noskaidrojās  visbiežāk pieļautās kļūdas restorānu biznesā. Tika analizēti vairāki desmiti punktu, piemēram, personāls, ēdienkarte, dizains, rentabilitāte, izkārtojums, peļņa, apgrozījums, mārketings u.c. elementi. 
Pētījumā piedalījās gan ķēdes tīklu, gan neatkarīgie restorāni sākot ar  200 000 EUR līdz pat  līdz pat 9 miljardi EUR gada ieņēmumi, no 45 valstīm kopā  ap 10 000 restorānu.  Neskatoties uz šo dažādību, speciālisti, kuri veica vērtējumu atklājās virkni kopēju kļūdu. 
Pētnieki izstrādāja dažus ieteikumus, restorānu biznesa uzlabošanai. Liela  daļa trūkumu tika atklāti personāla sektorā, piedāvājam dažas rekomendācijas, kas ir  attiecināmas uz personālu. 

1. sagaidot viesus, sveicini pirmais, esi smaidīgs, laipns, uzturi acu kontaktu
2. atvadoties, uzaicini viesi apciemot mūs vēlreiz
3. sagaidot viesus bieži viesmīlis sagaida ar uzrunu "Vai varu jums kā palīdzēt?" Uzruna nav atbilstoša  restorāna biznesam, jo  restorāns nesniedz palīdzību..., tādēļ uzruna jānomaina ar, piemēram, „vai vēlaties galdiņu iekša vai uz terases” 
4. vienmēr esi sakopts, tīrās drēbēs, apavos ar slēgtiem purniņiem 
5. sakārtoti mati, garus matus vēlams nenēsāt izlaistus
6. kosmētiku lietot saskaņā ar lietišķo etiķeti, sievietēm lietot dienas make- up 
7. sakoptas rokas, manikīrs (lakojums neitrālos toņos)
8. interesēties par viesu vajadzībām un apmierinātību
9. pārzināt piedāvājuma sortimentu
10. ieteikt nobaudīt virtuves jaunumus
11. nesarunāties ar kolēģiem par tēmām, kas neattiecas uz darbu un klientu apkalpošanu
12.  bārmenim atrodoties pie bāra letes, arī gadījumos, kad it kā nav ko darīt, tomēr vienmēr jābūt rosīgam, piemēram, jāspodrina glāzes 
13. būt profesionālim, mācīties gan no zinošiem kolēģiem, gan regulāri papildināt zināšanas
14. personālam jābūt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā, vienmēr, arī ārpus darba, izplatīt tikai pozitīvu informāciju
15. uzņēmumam regulāri jāveic personāla apmācības, jāuzlabo un jāuztur augsts apkalpošanas līmenis 

Ieteikumi mārketingā
1. Izstrādāt zīmola standartu- misija, mērķi, dizains, mājas lapa, zīmola lietošanas vadlīnijas u.c.
2. svarīgākais ir radīt patīkamas sajūtas- personāla attieksme, apģērbs, tīrība,  smarža restorānā, krāsa, interjers, telpas dizains, ēdiena dizains, ēdiena garša,  trauki, gaismas, apkalpošana, skaņa- visas šīs detaļas rada apmeklētājos emocionālas  sajūtas, kas  vienmēr paliek atmiņa un zemapziņa. Tādēļ jārūpējas, lai viesi izejot no restorāna, justu pozitīvas emocijas.
3. uzturēt kvalitatīvu mājas lapu. Pētījumā atklājās, ka pirms apmeklētāji, dodas uz kādu restorānu pirmo reizi, 33% gadījumos  vispirms paskatās informāciju restorāna mājas lapā 
4. izstrādāt un realizēt mārketinga plānu 
5. saskaņā ar reklāmas teoriju, lai no reklāma gūtu atdevi, tad nepieciešams pārdomāts uz pētījumiem balstīts  plāns un finansējums vismaz  10% no apgrozījuma 
6. papildināt ēdienkarti ar jaunumiem
7. sekot tam, kas apmeklētājiem labāk garšo un uz šim pārbaudītajām vērtībām veidot reklāmas sižetus, lai piesaistītu jaunus apmeklētājus.


Turpmāk vēl. Seko horeca.lv mārketinga tēmām.


Horeca.lv ABC
konsultācijas 20039309


  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts