Horeca biznesa konsultanti iesaka
HoReCa sektora biznesa konsultanti 2011. gadā veica pētījumu, kurā noskaidrojās visbiežāk pieļautās kļūdas restorānu biznesā. Tika analizēti vairāki desmiti punktu, piemēram, personāls, ēdienkarte, dizains, rentabilitāte, izkārtojums, peļņa, apgrozījums, mārketings u.c. elementi.
Pētījumā piedalījās gan ķēdes tīklu, gan neatkarīgie restorāni sākot ar 200 000 EUR līdz pat līdz pat 9 miljardi EUR gada ieņēmumi, no 45 valstīm kopā ap 10 000 restorānu. Neskatoties uz šo dažādību, speciālisti, kuri veica vērtējumu atklājās virkni kopēju kļūdu.
Pētnieki izstrādāja dažus ieteikumus, restorānu biznesa uzlabošanai. Liela daļa trūkumu tika atklāti personāla sektorā, piedāvājam dažas rekomendācijas, kas ir attiecināmas uz personālu.
1. sagaidot viesus, sveicini pirmais, esi smaidīgs, laipns, uzturi acu kontaktu
2. atvadoties, uzaicini viesi apciemot mūs vēlreiz
3. sagaidot viesus bieži viesmīlis sagaida ar uzrunu "Vai varu jums kā palīdzēt?" Uzruna nav atbilstoša restorāna biznesam, jo restorāns nesniedz palīdzību..., tādēļ uzruna jānomaina ar, piemēram, „vai vēlaties galdiņu iekša vai uz terases”
4. vienmēr esi sakopts, tīrās drēbēs, apavos ar slēgtiem purniņiem
5. sakārtoti mati, garus matus vēlams nenēsāt izlaistus
6. kosmētiku lietot saskaņā ar lietišķo etiķeti, sievietēm lietot dienas make- up
7. sakoptas rokas, manikīrs (lakojums neitrālos toņos)
8. interesēties par viesu vajadzībām un apmierinātību
9. pārzināt piedāvājuma sortimentu
10. ieteikt nobaudīt virtuves jaunumus
11. nesarunāties ar kolēģiem par tēmām, kas neattiecas uz darbu un klientu apkalpošanu
12. bārmenim atrodoties pie bāra letes, arī gadījumos, kad it kā nav ko darīt, tomēr vienmēr jābūt rosīgam, piemēram, jāspodrina glāzes
13. būt profesionālim, mācīties gan no zinošiem kolēģiem, gan regulāri papildināt zināšanas
14. personālam jābūt lojālam pret uzņēmumu, kurā strādā, vienmēr, arī ārpus darba, izplatīt tikai pozitīvu informāciju
15. uzņēmumam regulāri jāveic personāla apmācības, jāuzlabo un jāuztur augsts apkalpošanas līmenis
Ieteikumi mārketingā
1. Izstrādāt zīmola standartu- misija, mērķi, dizains, mājas lapa, zīmola lietošanas vadlīnijas u.c.
2. svarīgākais ir radīt patīkamas sajūtas- personāla attieksme, apģērbs, tīrība, smarža restorānā, krāsa, interjers, telpas dizains, ēdiena dizains, ēdiena garša, trauki, gaismas, apkalpošana, skaņa- visas šīs detaļas rada apmeklētājos emocionālas sajūtas, kas vienmēr paliek atmiņa un zemapziņa. Tādēļ jārūpējas, lai viesi izejot no restorāna, justu pozitīvas emocijas.
3. uzturēt kvalitatīvu mājas lapu. Pētījumā atklājās, ka pirms apmeklētāji, dodas uz kādu restorānu pirmo reizi, 33% gadījumos vispirms paskatās informāciju restorāna mājas lapā
4. izstrādāt un realizēt mārketinga plānu
5. saskaņā ar reklāmas teoriju, lai no reklāma gūtu atdevi, tad nepieciešams pārdomāts uz pētījumiem balstīts plāns un finansējums vismaz 10% no apgrozījuma
6. papildināt ēdienkarti ar jaunumiem
7. sekot tam, kas apmeklētājiem labāk garšo un uz šim pārbaudītajām vērtībām veidot reklāmas sižetus, lai piesaistītu jaunus apmeklētājus.
Turpmāk vēl. Seko horeca.lv mārketinga tēmām.
Horeca.lv ABC
konsultācijas 20039309