„CIDO Grupa” ievērojami audzis apgrozījums
Vadošā dzērienu ražotāja Baltijā SIA „CIDO Grupa” šogad pirmā ceturkšņa apgrozījums ir pieaudzis līdz 12.9 miljoniem eiro, kas ir par 11% vairāk, salīdzinot ar pērnā gada tādu pašu periodu. Pateicoties mērķtiecīgam darbam vietējā un eksporta tirgos, uzņēmums turpina pakāpenisku izaugsmi – pērn “CIDO Grupa” gada apgrozījums pieauga par aptuveni 9%, sasniedzot uzņēmuma vēsturē lielāko apgrozījumu – 58,3 miljonus eiro.
Marijus Kirstukas, SIA „CIDO Grupa” ģenerāldirektors: „Šāda izaugsme ir vērtējama kā labs rezultāts, ņemot vērā kopējo dzērienu tirgu kritumu Latvijā, it īpaši alus segmentā, pateicoties akcīzes likmju palielināšanai.
Šobrīd vienīgā kategorija, kas turpina pieaugt, ir ūdens. Dabīgā minerālūdens segmentā “Mangaļi” ir līderis. Diemžēl citās kategorijās ražotāji izjūt iedzīvotāju skaita un produkcijas patēriņa samazināšanos, līdz ar to arī mēs esam spiesti daudz vairāk strādāt, lai palielinātu eksportu.”
Pērn “Cido Grupa” investēja kopumā 700 tūkst. eiro. Lielākie investīciju projekti bija saistīti ar ražotnes sagatavošanu “Pepsico” produktu licencētai ražošanai, kas tika uzsākta 2015. gada rudenī.
Neskatoties uz pieaugušajiem pārdošanas un apgrozījuma rezultātiem, pērn uzņēmuma bruto peļņa nedaudz samazinājās - par 4%, sasniedzot 14,9 miljonus eiro. Tas galvenokārt saistīts ar akcīzes nodokļa pieaugumu.
Pēdējos gados strādāts, lai uzlabotu ražošanas efektivitāti, kas veicina produktu pārdošanas rentabilitāti. Tāpat ražotājs turpina aktīvi apgūt eksporta tirgus, gan izmantojot Latvijas Garantijas aģentūras sniegtās iespējas paaugstināta riska tirgos, gan arī uzsākot eksportu uz jauniem tirgiem. Vieni no pēdējiem sasniegumiem ir eksporta uzsākšana uz Tuvo austrumu reģiona valstīm Lībiju un Apvienoto Arābu emirātiem.
Uzņēmums turpina paplašināt bezalkoholisko dzērienu klāstu ar jauniem produktiem. “CIDO Grupa”, pateicoties mērķtiecīgam darbam, turpina būt tirgus līderis sulu un nektāru segmentā ne tikai Latvijā, bet arī Baltijā. Sulu produkcijas segments papildināts ar jaunām “CIDO” premium sulām un nektāriem.
Viens no nozīmīgākajiem jauninājumiem ir “Pepsico” produktu iekļaušana produktu klāstā. Gaidāms, ka iegūtā Pepsico produktu ražošanas un izplatīšanas licence ļaus kāpināt apgrozījumu, uzlabojot produktu piedāvājumu klientiem, un pilnīgāk izmantojot ražošanas jaudas.
Bezalkoholisko dzērienu segmentā arvien lielāku nozīmi ieņem veselīguma faktors. Šī tendence ir kļuvusi par svarīgu kritēriju ražotājiem, ieviešot tirgū jaunus produktus. Ņemot vērā tendences Eiropā un pasaulē, veselīgums būs svarīgs arguments pircējiem produktu izvēlē arī turpmāk.
Tā ietekmē arī “CIDO Grupa” uzsāka vairāk ražot “Mangaļi” produktus negāzētā ūdens segmentā- jaunos formātos un ar dažādām garšām, kā arī paplašināja produkcijas portfeli ar sporta dzērienu “Mangaļi Active Fitness” ar minerāliem un vitamīniem.
Alus segmentā nozīmīgākais notikums ir jauna alus zīmola “Staburags” izveide un attīstīšana. Arī alus zīmols “Lāčplēsis” turpināja veiksmīgu Premium līnijas attīstība. Tika ieviesti arī jauni alus kokteiļi ar dažādām augļu garšām un zemāku alkohola saturu - Lāčplēsis Radler. Festivālā “World Beer Awards” “Lāčplēsis Ekstra” saņēma apbalvojumu kā labākais Dortmundes tipa alus, savukārt, “Lāčplēsis Dzintara” saņēma apbalvojumu kā labākais Vīnes lager tipa alus.
Horeca