Horeca, viesnīcas, restorāni, kafejnīcas, bāri

Ziņas

07.03.2021

Būtiski audzis videi nedraudzīgo vienreizlietojamo trauku un krūžu patēriņš


Lai gan līdz ar valdības noteiktajiem ierobežojumiem, kas restorāniem un kafejnīcām liek strādāt līdzņemšanas režīmā, kopējais tirdzniecības apjoms ir būtiski krities, ievērojami palielinājies izlietoto vienreizlietojamo trauku apjoms. Piemēram, salīdzinot ar periodu pirms Covid-19 pandēmijas sākuma, cilvēku skaits, kuri kafiju bauda no pārstrādei nederīgajām papīra krūzēm, ir audzis par 20%, liecina kafijas tirdzniecības uzņēmuma “Es Mīlu Kafiju” apkopotā informācija.

Latvijas situācija saskan ar pieredzi citās valstīs. Piemēram, globālā Grand View Research[ https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/disposable-cups-market] pētnieki norāda, ka ik gadu izlietoto karsto dzērienu krūžu patēriņš pieaug par 6%, savukārt pandēmijas noteiktie ierobežojumi īsā laikā to ir dubultojuši.
 
“Kafijas krūzītes un citi vienreiz lietojamie trauki, pat tad, ja tie ir ražoti no papīra, ražošanas procesā tiek pārklāti ar plastmasas pastu, kas pazīstama arī kā polietilēns. Tas palīdz tasītei saglabāt kafijas siltumu un neizjukt, taču liedz iespēju to lietot atkārtoti, kā rezultātā praktiski visas vienreizlietojamās krūzes nonāk sadzīves atkritumos un netiek pārstrādātas,” stāsta “Es Mīlu Kafiju” vairumtirdzniecības vadītājs Artūrs Grikke, uzsverot, ka līdz šim tikai neliela daļa pastāvīgo klientu, dodoties pēc rīta kafijas, ņem līdzi vairākkārt lietojamās krūzes. 
Piemēram, tiek lēsts, ka tikai nepilni 3% klientu visā pasaulē izmanto savas krūzītes kafijas iegādei.

[ https://globalassets.starbucks.com/assets/38b8ab8576d24aa78170e46fd2a51acc.pdf ].

Lai samazinātu vienreizlietojamo, pārstrādei nederīgo un videi nedraudzīgo kafijas krūžu patēriņu un aicinātu sabiedrību mainīt savus ikdienas paradumus un aizdomāties par pārmērīga vienreizlietojamo trauku patēriņa sekām, daudzās no populārākajām kafijas un citu karsto dzērienu baudīšanas vietām marts ir #lesswaste mēnesis. Pēc “Es Mīlu Kafiju” iniciatīvas “Narvesen”, “Kool”, “Innocent Cafe” un “Es Mīlu Kafiju” tirdzniecības vietās, izvēloties dzērienu pildīt līdzi paņemtajā krūzē, tiek piedāvāts iegādāties kafijas dzērienus ar 10–15% atlaidi. 




Artūrs Grikke

  

Vēl ziņas

AEHT 37. ikgadējā konference un sacensības Rīgā noslēdzas ar emocionālu un svinīgu apbalvošanas ceremoniju
Pavāru konkursā Global Chef Challenge Latvijas komandai izcils sniegums
Pirmo reizi Rīgā – sarunu un ēdienu festivāls Liels & Vegāns
Rīga kļūst par starptautiskās AEHT ikgadējās konferences un profesiju konkursu norises vietu!
Zināmi konkursu Latvijas Gada Pavārs 2024 un Pavārzellis rezultāti


Parakstīties uz jaunumiem

Vārds, uzvārds E-pasts