„Balttour 2017" biznesa forumā profesionāļi iepazinās ar Ķīnas tūrisma tirgus specifiku
Pēc Latvijas Ekonomikas ministrijas ielūguma Baltour forumā ar prezentāciju „Ķīnas tirgus specifika un ķīniešu tūristu piesaistes nianses” uzstājās Pasaules Tūrisma Pilsētu Federācija (WTCF), atbildīgais par Eiropu speciālists Ričards Matuzevičs.
WTCF ir pasaules tūrisma pilsētu federāciju, kas ir nevalstiska , bezpeļņas starptautiska tūrisma organizācija. Uz dotobrīdi WTCF ir 181 biedri, no kuriem 119 ir pilsētas, 62 lielas tūrisma firmas, lidostas. WTCF ir kā platforma tūrismā iesaitītajiem gan komunikācijai, gan ideju apmaiņai, lai veicinātu tūrisma produktu attīstību, izzināšanu un veicināšanu.
Par pamatu prezentācijai tika ņemti dati un tirgus ziņojumi par Ķīnas izejošo tūrismu un patēriņu 2015/2016 gadā. Pētījumā ir izmantotas dažādas metodes – online aptaujas un intervijas. Tajā iesaistījās lielākās tūrisma firmas.
Kā pastāstīja Ričards Matuzevičs, ik gadu Latviju apmeklē arvien vairāk tūristu no Ķīnas, bet tas ir ļoti maz salīdzinot ar Ķīnas tūristu skaitu.
Ķīnas tirgus ir ļoti liels. Ja no 1 miljarda Ķīnas tūristu uz Latviju atbrauktu kaut vai 1%, tas būtu ievērojams daudzums.
Lai Latvijas tūrisma nozares speciālisti spētu uzrunāt Ķīnas tūristus, viņiem pieejamā veidā, nepieciešams vairāk izzināt Ķīnas tūristu paradumus un vēlmes attiecībā uz ceļošanu.
2016. gadā Ķīnas izejošais tūrisms sasniedza 22 miljonus. Tas ir lielākais izejošais tūrisma tirgus pasaulē un priekšā visām citām valstīm – ASV, Vācijai, Lielbritānijai.
Ceļošana Ķīnā ir ļoti populāra. Pētījums parāda, no kurām Ķīnas pilsētām un provincēm nāk visvairāk tūristu. Pirmkārt, tās ir Pekina, Šanhaja, kas ir attīstītākās pilsētas, no kurienes nāk Ķīnas tūristi.
Tuvākie galamērki ir Āzija, ASV un Eiropa.Var novērot tādu fenomenu, ka 80% Ķīnas tūristi ceļo pa Āziju, tā kā Eiropai un Latvijai viss vēl priekšā.
Ceļotāju iedalījums pēc vecuma
Tūristi, kas dzimusi 50-tajos un 60-tajos gados ir 15% no kopējā tūristu skaista. Turklāt šai tūristu grupai ir laiks un nauda, un patīk ģimenes tūrisms.
Savukārt 70-tajos un 80-tajos gados dzimušie veido 70%.
Pēdējais iedalījums ir 90 tajos gados dzimušie, kas sastāda aptuveni 10%. Šī ceļotāju grupa dod priekšroku medusmēnešu un kruīzu ceļojumiem.
Ričards Matuzevičs piebilda, ka tie kas dzimusi 50-tajos un 60-tajos gados labāk iegādājas offline tūrisma produktus, bet tie kas dzimusi pēc 70-tajiem un 90-tajos gados biežāk iegādājas online tūrisma produktus.
Kad Ķīnas tūristi ceļo?
Ir divi periodi, kad ceļo visvairāk- tas ir ķīniešu Jaunais gads un valsts svētki.
Tie kas dzimusi 50-tajos un 60-tajos gados dod priekšroku grupu tūrēm.
70-tajos gados dzimušie ir daļēji neatkarīgāki, kamēr 80-tajos un 90-tajos gados dzimušie dod priekšroku individuāliem ceļojumiem.
Kā Ķīnas tūristi meklē informāciju par tūrisma vietām?
Ķīnas tūristam ir svarīga draugu pieredze un rekomendācija. Nākamais kā izziņas avots seko sociālie mediji. Pirms izdara izvēli, kurp doties, tūristi daudz laiku velta meklējot informāciju. 50, 60, 70-tajos gados dzimušie vairāk meklē informāciju par vēsturiskām vietām.
80-tajos un 90-tajos gados dzimušie vairāk interesējas par gastronomiju, restorāniem, kafejnīcām, naktsmītnēm, transportu.
Pirms ceļojuma tūrists veido budžetu
Ir izpētīts, ka Ķīnas tūrists vidēji ceļojumā iztērē 1000-3000 eiro. Raksturīgi, ka Ķīnas tūristi papildus bieži iegādājas vietējās tūrisma programmas. Ap 40% tūristu izmanto vietējo gidu pakalpojumus.
Pēc ceļojuma Ķīnas tūristi vienmēr dalās savos iespaidos sociālos medijos, un iesaka citiem to, ko apmeklējuši.
Divi sociālie mediji
Weibo ir ap 300 miljoni aktīvo mēneša lietotāju. Weibo ir kombinācija starp FB un WhatsApp. Wechat ir ap 800 miljonu aktīvo lietotāju.
Aptaujas dati liecina ka 45 % izejošo Ķīnas tūristu, meklējot ceļojuma mērķi, paļaujas uz Wechat vai Weibo informāciju.
Wechat praktiski izmanto visi ķīnieši. Tā ir unikāla iespēja izplatīt informāciju par tūrisma piedāvājumiem. Ieteicams atvērt sociālo kontu. To var darīt gan organizācijas, gan privātpersonas.
Ja plānojat strādāt ar Ķīnas tūristiem, tad būtu jāpadomā arī par apmaksas veidiem. Ieteicams Latvijā ieviest UnionPay maksājumu sistēmu.
Visvairāk Ķīnas tūristi iztērē iepērkoties ASV un Eiropā. Pirktākās preces ir suvenīri un kosmētika, pēc tam seko luksusa preses un apavi.
Ķīnieši daudz naudas iegulda savu bērnu izglītošanā, tāpēc vairāk vajadzētu promotēt Latvijas augstskolas.
Kā šobrīd Ķīnas tūristi uzzina par Latviju?
Diemžēl ievadot vārdu „ Latvija” Ķīnas tūristi atrod ļoti minimālu informāciju, kas nekādi neveicina vēlmi braukt uz Latviju.
Būtu nepieciešamas publicēt vairāk informācijas par Latvijas tūrisma produktiem, par eko produktiem, par dabu, jūru, tradīcijām, ēdieniem utt., ķīniešu tūristiem sasniedzamā interneta vidē.
Tūrisma produktiem jābūt online vidē un ķīniešu valodā.
Horeca.lv