Atklāts Latvijas balzams Ekskursiju centrs
Baltijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Latvijas balzams vēris durvis plašākas sabiedrības apmeklējumam, 30. aprīlī svinīgi atklājot ražotnes Ekskursiju centru. Pirmajā oficiālajā ražotnes ekskursijā līdz ar Latvijas balzams pārstāvjiem piedalījās tūrisma nozares eksperti, Ekskursijas centra koncepta izveides autori un mediji.
“Jau gadu desmitiem saskaramies ar iedzīvotāju un tūristu vēlmi apmeklēt ražotni, tādēļ, uzsākot Latvijas balzama 120. jubilejas gadu, oficiāli un arī tīri tehniski esam gatavi uzņemt viesus ražotnē,” stāsta Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns. Ražotnes Ekskursiju centra koncepta un dizaina izstrādē iesaistījās tādi pieredzējuši dizaina eksperti kā Mareks Birznieks, Liene Griezīte un Mārtiņš Dambergs.
“Vislielākā interese līdz šim ir bijusi par leģendārā zīmola Rīgas Melnais Balzams receptūru, tomēr šajā jautājumā paliksim nelokāmi – šo receptūru arī turpmāk zinās tikai trīs cilvēki visā pasaulē: balzama vecmeistars un divi viņa palīgi. Toties mēs izstāstīsim visu citu – par spirtu un filtrēšanas procesiem, degvīna un citu dzērienu gatavošanu, par etiķetēm un pudelēm, par pildīšanas izaicinājumiem un citām tikai mūsu nozarei raksturīgām lietām. Tāpat sniegsim iespēju nogaršot ko unikālu; tikai šīs ekskursijas ietvaros būs iespējams nobaudīt Rīgas Melnā Balzama ekstraktu – 15 zālīšu uzlējumu, kas atrodams visu Rīgas Melnais Balzams veidu sastāvā,” atklāj Intars Geidāns.
Pirmās oficiālās ekskursijas laikā tās apmeklētājiem bija iespēja izzināt plašāk Latvijas balzams degvīna ceha darbību, produkcijas pildītavas specifiku, kā arī viesoties Rīgas Melnais Balzams pagrabā, kurā pirmo reizi plašākai publikai tika demonstrēta īpaša leģendārā zīmola instalācija, informējot par Rīgas Melnais Balzams attīstību no vēsturiskajiem pirmsākumiem līdz mūsdienām.
Ikvienam interesentam ir iespējams pieteikt ekskursiju sev vēlamā laikā ražotnes mājaslapā www.lb.lv sadaļā Ekskursijas. Ražotnes apmeklējuma cena vienai personai ir 15 eiro (iekļaujot PVN), aptuvenais ekskursijas ilgums ir divas stundas un maksimālais grupas apjoms – 15 personas. Ekskursiju pieredzējušu gidu pavadībā iespējams pieteikt latviešu, angļu un krievu valodās.
Latvijas balzams Ekskursiju centrs izveidots ar mērķi sniegt ieskatu ražotnes vēsturē, attīstībā un ražošanas procesos, kā arī sekmēt sabiedrības izpratni par dzērienu ražošanas industriju. Zīmīgi, ka līdz ar ražotnes Ekskursiju centra atklāšanu tiks dažādots arī Latvijas un Rīgas tūrisma produktu piedāvājums, sniedzot iespēju izbaudīt līdz šim nebijušu pieredzi. Plašāk par ekskursijas programmā iekļauto iespējams lasīt Latvijas balzams jaunizveidotajā mājaslapā.
Līdz ar Ekskursiju centra atklāšanu plašākam apmeklētāju skaitam bija iespēja viesoties jaunākajā no Latvijas balzams veikali veikaliem, kas ir apvienots ar ražotnes Ekskursiju centru. Šajā veikalā iespējams iegādāties ražotnes produkciju, kā arī tirdzniecības tīkla izplatītos ārvalstu zīmolus. Visiem Ekskursiju centra apmeklētājiem pēc ražotnes apmeklējuma tiek izsniegti īpaši atlaižu kuponi, sniedzot iespēju iegādāties tās produkciju ar 10% atlaidi.
AS Latvijas balzams ir vadošais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā ar tradīcijām bagātu vēsturi kopš 1900. gada. Uzņēmumam pieder divas alkoholisko dzērienu ražotnes Rīgā – stipro alkoholisko dzērienu ražotne un dzirkstošo vīnu un vieglo alkoholisko dzērienu ražotne. Latvijas balzams ir viens no Latvijas vadošajiem eksportētājiem – tā produkcija pieejama 175 pasaules valstīs, kā arī uzņēmums ir viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem Latvijā. Kopš 2015. gada uzņēmums ir daļa no Amber Beverage Group.
Sabīne Rutka