“Amber Beverage Group” uzņēmumam AS “Latvijas balzams” piemērotas ienākuma nodokļa atlaides
Šodien Ministru kabineta sēdē valdības atbalstītā akciju sabiedrības (AS) “Latvijas balzams” uzņēmuma ienākuma nodokļa atlaides piemērošana saistībā ar lielu investīciju projektu ļaus “Amber Beverage Group” (ABG) holdinga uzņēmumam AS “Latvijas balzams” paaugstināt uzņēmuma konkurētspējas un eksporta potenciālu, palielinot uzņēmuma ražošanas jaudu un modernizējot ražošanas procesu.
ABG valdes locekle Jekaterina Stuģe: “Lēmums atbalstīt UIN atlaidi apliecina valdības atbalstu lielajiem ražošanas uzņēmumiem Latvijā, dodot skaidru zīmi par to, ka valdība saprot investīciju nozīmi un atbalsta šo investīciju ieplūšanu Latvijā.
Mēs varam apliecināt, ka desmit gadu periodā tautsaimniecības galvenie ieguvumi no investīciju projekta īstenošanas būtu papildus eksporta apjoms (+158 miljoni eiro), nodokļu maksājumi (+6,4 miljoni eiro) un papildus iegādes no vietējiem komersantiem (vismaz +20 miljoni eiro, no kuriem 12,6 miljoni eiro būvniecības investīcijas). Jāuzsver, ka projekta īstenošana, vienlaikus ar būtisku produktivitātes kāpumu, nodrošinātu arī vairāk nekā 500 esošo darba vietu saglabāšanu, kas nebūtu iespējams neinvestējot ražošanā.
Tikai palielinot uzņēmuma ražošanas jaudu un modernizējot ražošanas procesu, mums ir iespēja būt konkurētspējīgiem globālā tirgū un uzlabot eksporta potenciālu. Vienā vārdā sakot, šobrīd piešķirtā UIN atlaide, Latvijas tautsaimniecībā minētajā periodā atgriezīsies ar uzviju. Ar gandarījumu varu teikt, ka valdība skatās uz investīciju projektiem ilgtermiņā, kas ir nozīmīga daļa no tautsaimniecības plānveidīgas attīstības Latvijā”.
ABG holdinga uzņēmums ir daļa no “SPI Group”, kas tika izveidots 2014. gadā ar mērķi izveidot profesionālu un spēcīgu uzņēmumu, kas pārvalda visus tam piederošos zīmolus un uzņēmumus, kļūstot par vienu no vadošajiem uzņēmumiem Ziemeļvalstu reģionā. ABG darbinieku skaits šobrīd pārsniedz 1450, tas apvieno divus ražošanas uzņēmumus (Latvijā un Meksikā), produkcijas izplatīšanas uzņēmumus Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, veikalu ķēdes ar vairāk nekā 70 veikaliem Latvijā un Lietuvā. ABG nodrošina eksportu vidēji uz 170 tirgiem pasaulē, tai kopumā piederošo (galvenokārt stipro alkoholisko dzērienu un vīnu kategorijā) zīmolu skaits pārsniedz 130. Grupas apgrozījums pagājušajā gadā bija 257 miljoni eiro.
Inga Latkovska