Alberts Jodis: Vietējiem ražotājiem jādod zaļā gaisma
Šobrīd arvien vairāk Eiropas Savienības, valsts pārvaldes gaiteņos un medijos tiek runāts par vietējo uzņēmumu atbalsta iespējam un ierobežojumiem. Latvijas uzņēmumi ir jāatbalsta, tajā pašā laikā īpaši izcelt vietējos produktus uz citu fona liedz Eiropas regulas. Vienīgais, kā varam savus ražotājus stiprināt, ir iegādājoties to produkciju, norāda mārketinga speciālists Alberts Jodis.
Alberts Jodis: “Eiropas Savienība iestājas pret dažādiem brīvās preču kustības ierobežojumiem savienības iekšienē, uzsverot, ka tādējādi tiek veicināta godīga konkurence. Tajā pašā laika jāatzīst, ka ne visas valstis ir vienlīdz attīstītas un bagātas, lai to uzņēmumi būtu līdzīgās izejas pozīcijās un vienādie noteikumi to izredzes pavājina.
Ir jāmeklē citi ceļi, kā atbalstīt vietējos Latvijas ražotājus, jo tas nozīmē ne vien uzņēmuma izaugsmi, bet arī darba vietas iedzīvotājiem un nodokļu nomaksu valstij, kas rezultējas labklājības pieaugumā. Jāatzīst, ka galvenais noteicējs uzņēmuma veiksmēs vai neveiksmēs ir pircējs. Ja būs cilvēki, kas priekšroku dos vietējiem produktiem – šeit pat audzētiem dārzeņiem, gaļas un piena produktiem vai Latvijā ražotām mēbelēm un apģērbam – uzņēmumi saņems tiem nepieciešamo atbalstu.
Nereti iedzīvotāji pat neapzinās plašo preču un pakalpojumu klāstu, ko piedāvā Latvijas vietējie uzņēmumi, lai arī labprāt uzturā vai sadzīvē lietotu pašmāju produktus. Ja valstiskā līmenī tiek runāts par vietējo uzņēmumu atbalstu, tad vajadzētu sākt ar iedzīvotāju – potenciālo pircēju informēšanu, iepazīstināšanu un mudināšanu izvēlēties par labu vietējiem produktiem.
Jau tagad manāmas atsevišķas iniciatīvas, kas veidotas ar mērķi iepazīstināt cilvēkus ar uzņēmumiem un pieejamajiem Latvijā ražotiem produktiem. Kā, piemēram, šobrīd norisinās preču zīmes “Latvijas Produkts” akcija, kas ir apsveicami, tomēr uzņēmumiem, ka arī valstij vajadzētu šādas aktivitātes veikt regulāri un visaptveroši.”
Alberta Sabiedriskās Attiecības
Alberts Jodis: “Eiropas Savienība iestājas pret dažādiem brīvās preču kustības ierobežojumiem savienības iekšienē, uzsverot, ka tādējādi tiek veicināta godīga konkurence. Tajā pašā laika jāatzīst, ka ne visas valstis ir vienlīdz attīstītas un bagātas, lai to uzņēmumi būtu līdzīgās izejas pozīcijās un vienādie noteikumi to izredzes pavājina.
Ir jāmeklē citi ceļi, kā atbalstīt vietējos Latvijas ražotājus, jo tas nozīmē ne vien uzņēmuma izaugsmi, bet arī darba vietas iedzīvotājiem un nodokļu nomaksu valstij, kas rezultējas labklājības pieaugumā. Jāatzīst, ka galvenais noteicējs uzņēmuma veiksmēs vai neveiksmēs ir pircējs. Ja būs cilvēki, kas priekšroku dos vietējiem produktiem – šeit pat audzētiem dārzeņiem, gaļas un piena produktiem vai Latvijā ražotām mēbelēm un apģērbam – uzņēmumi saņems tiem nepieciešamo atbalstu.
Nereti iedzīvotāji pat neapzinās plašo preču un pakalpojumu klāstu, ko piedāvā Latvijas vietējie uzņēmumi, lai arī labprāt uzturā vai sadzīvē lietotu pašmāju produktus. Ja valstiskā līmenī tiek runāts par vietējo uzņēmumu atbalstu, tad vajadzētu sākt ar iedzīvotāju – potenciālo pircēju informēšanu, iepazīstināšanu un mudināšanu izvēlēties par labu vietējiem produktiem.
Jau tagad manāmas atsevišķas iniciatīvas, kas veidotas ar mērķi iepazīstināt cilvēkus ar uzņēmumiem un pieejamajiem Latvijā ražotiem produktiem. Kā, piemēram, šobrīd norisinās preču zīmes “Latvijas Produkts” akcija, kas ir apsveicami, tomēr uzņēmumiem, ka arī valstij vajadzētu šādas aktivitātes veikt regulāri un visaptveroši.”
Alberta Sabiedriskās Attiecības