12,9 milj. latu (18,4 milj. eiro) – „Spilvas” apgrozījums 2012. gadā
Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma „Spilva” apgrozījums 2012. gadā bija 12,9 miljoni latu (18,4 miljoni eiro), kas veido 7% pieaugumu, salīdzinot ar 2011. gadu. Uzņēmuma peļņa pārskata gadā bija 603 tūkstoši latu (858 tūkstoši eiro), kas ir 26% vairāk nekā gadu iepriekš. 2012. gada investīciju budžets veidoja 450 tūkstošus latu (640 tūkstošus eiro).
„2012. gadam izvirzītie mērķi bija ļoti ambiciozi, un ne visi tika sasniegti. Taču kopumā 2012. gada rezultāti ir vērtējami atzinīgi. Ir pozitīvas iezīmes, kas norāda uz uzņēmuma stabilitāti ilgtermiņā. Vienmērīga izaugsme sasniegta kā Latvijā, tā eksporta tirgos; īstenoti būtiski investīciju projekti un savus patērētājus atraduši „Spilvas” laboratorijās izstrādātie jaunie produkti,” 2012. gada rezultātus komentē „Spilvas” vadītāja Lolita Bemhena.
„Peļņas ievērojamais pieaugums 26% apjomā sasniegts, pateicoties apgrozījuma pieaugumam un laicīgai ilgtermiņa kredītsaistību apmaksai. Jau 2011. gada beigās „Spilva” izmaksāja visu ilgtermiņa kredītu, kā rezultātā 2012. gadā mums nebija jāmaksā procentu maksājumi. Tas attiecīgi ļāva palielināt uzņēmuma peļņas daļu. Pateicoties peļņas pieaugumam, 2013. gadā uzņēmuma investīciju budžets ir palielināts līdz 710 tūkstošiem eiro. „Spilvas” peļņa netiek izmaksāta dividendēs uzņēmuma īpašniekiem – „Orkla Group”, bet gan pilnā apjomā novirzīta Babītes novadā izvietotās „Spilvas” ražotnes attīstībai. 2012. gada peļņas rādītājus pozitīvi ietekmēja eiro svārstības, no kā bijām ieguvēji; taču šogad – valūtas konvertācija uzņēmumam rada zaudējumus. Zināmas investīcijas būs nepieciešamas arī eiro ieviešanas gadījumā. Esam aprēķinājuši, ka pāreja uz eiro liks uzņēmumam samaksāt 12 tūkstošus latu (17 tūkstošus eiro) par papildu IT risinājumiem,” skaidro „Spilvas” finanšu direktors Toms Didrihsons.
„Viens no uzņēmuma lielākajiem izaicinājumiem 2012. gadā bija un joprojām paliek – panākt apgrozījuma un arī peļņas izaugsmi, nepalielinot produkcijas cenu un vienlaikus saskaroties ar salīdzinoši nekonkurētspējīgu valsts nodokļu politiku, kas diemžēl nemainās. Šāda situācija veicina procesus, kas sekmē turpmāku emigrāciju – tas, savukārt, nozīmē gan mazāku iekšzemes patēriņu, gan rada problēmas ar darbaspēku,” tā „Spilvas” finanšu direktors.
Ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmums „Spilva” ir viens no vadošajiem augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmumiem Baltijā, kas savu produkciju realizē arī eksporta tirgos gan rietumos, gan austrumos. Uzņēmuma sortimentā ietilpst deviņas ēdienu un ēdiena piedevu kategorijas: tomātu mērces un kečupi; majonēzes; dresingi; konservēti dārzeņi; ievārījumi un deserti; mārrutki un sinepes; zupas un otrie ēdieni; dzērieni; garšvielas.
Andris Zeļenkovs