Ar uzņēmuma vadības sistēmu tiek saprasta iespēja reģistrēt un uzkrāt ar uzņēmuma saimniecisko darbību saistītos datus – iepirkumi, pārdošanas apjomi, apgrozījuma uzskaite, ēdienu pasūtījumi, atsevišķu produktu noiets, viesmīļu un bārmeņu individuāli paveiktais darbs un citi nepieciešami dati.
Dotā sistēma veic uzskaiti, kā rezultātā uzņēmuma vadītājam ir iespēja, pateicoties atskaitēm, detalizēti izanalizēt darba efektivitāti un izdarīt nepieciešamos secinājumus, turpmākā biznesa attīstībai.
SIA „UCS” piedāvātā vadības sistēma R-Keeper , kas ir paredzēta dažāda lieluma sabiedriskās ēdināšanas iestādēm, izceļas ar savu funkcionalitāti un universālumu, tā ir viegli lietojama un līdz ar to piemērota darbam gan restorānos, gan ātrās ēdināšanas iestādēs, kā arī naktsklubos, kafejnīcās, boulinga un biljarda klubos.
Uzsākot restorāna biznesu būtisks jautājums ir par uzskaites un vadības sistēmu tās izvēli un ieviešanas mehānismu.
Uz sarunu par uzskaites un vadības sistēmām konsultē šis nozares speciālisti uzņēmuma „UCS” komercdirektors Māris Kalniņš un pārdošanas projektu vadītāju Inetu Strodi.
Atverot restorānu, kas būtu sākuma komplekts, kas nepieciešams uzsākot restorāna darbību?
MK:
„UCS” ir uzstādījis uzskaites un vadības sistēmu R-Keeper daudziem uzņēmumiem (vairāk, ka 450 iestādēs Latvijā, bet pasaulē R-Keeper sistēmu izmanto jau 22000 restorāni). Uzsākot sarunu ar klientu, vispirms izvērtējam situāciju- plānoto apgrozījumu, personāla skaitu, atrašanās vietu un citus parametrus un tad kopā ar uzņēmuma vadītāju tiek izvēlēta nepieciešamā sistēma, kas būtu optimāla konkrētajā vietā.
Minimālais komplekts, ar kuru var uzsākt uzņēmuma darbību ir:
1. kases sistēma ar specializētu „R-Keeper Cashier” progragrammatūru
2. Menedžera modulis „R-Keeper Medit Tools” – sabiedriskās ēdināšanas vadības un uzskaites programmatūra.
Ja restorāns jau kādu laiku darbojas, bet līdz šim vēl nav ieviesis uzskaites un vadības sistēmu, tad kādi būtu tie rādītāji, pēc kuriem noteikt, ka restorānam vai kafejnīcai ir pienācis laiks ieviest uzskaites sistēmu?
MK: Ja restorāns līdz šim darbojies bez uzskaites un vadības sistēmas, tad iemesli to ieviest var būt vairāki.
Ir zināms, ka uzņēmumu vadītājiem ikdienā ir jārisina vairāki biznesa uzdevumi vienlaicīgi, tādēļ, lai kā vadītājs censtos, tomēr nav iespējams visu laiku atrasties restorānā un sekot apkalpošanas procesam un katram klientu pieprasījumam.
Tādēļ viens no iemesliem var būt tas, ka sistēma dod iespēju uzlabot klientu apkalpošanas ātrumu, precizitāti un kvalitāti; uzskaitīt datus par viesu plūsmu un ēdienu noietu konkrētās dienās un stundās.
Pamatojoties uz šiem datiem, uzņēmuma vadītājs var izdarīt biznesa analīzi un secinājumus, un tālāk plānot gan produktu iepirkumu apjomu un sortimentu, gan viesmīļu un virtuves darbinieku optimālo darba laika grafiku sastādīšanu atkarībā no restorāna noslodzes.
Otrkārt, sistēma ir efektīvs personāla menedžmenta rīks. Mūsu pieredze rāda, ka restorāni, kuri ieviesuši personāla kontroles sistēmu, gūst no tās reālu finansiālu ekonomiju.
Diemžēl ir gadījumi, kad apkalpojošais personāls „aizlaiž naudu gar kasi”. Un parēķiniet, ja dienā šādā veidā uzņēmums zaudē kaut vai 20,- Ls, tad gadā, tie ir jau vairāki tūkstoši. Visas operācijas, veiktās kases sistēmā (tajā skaitā čeku dzēšana, ēdienu dzēšana, galdiņa pārcelšana utt) ir redzamas menedžera atskaitēs.
Izanalizējot tās, uzņēmuma vadītājs var pievērst uzmanību konkrētam darbiniekam un novērst naudas nepareizo plūsmu uzņēmuma attīstībā.
Tajā pašā laikā, ja uzņēmuma vadītājs sistēmā redz, ka viens darbinieks ienes uzņēmumā apgrozījumu 500,- Ls , bet kāds cits tajā pašā periodā tikai 50,- Ls, tad šādi dati arī ir noderīgi, jo dod iespēju izanalizēt personāla efektivitāti un strādāt pie personāla jautājumiem- apmaksas sistēmas, personāla maiņas, apmācībām, motivēšanas utt.
Treškārt, sistēma ir labs darba rīks klientu piesaistīšanai un mārketinga pasākumiem. Ieviešot lojalitātes kartes un elastīgas atlaižu/bonusu sistēmas, uzņēmums palielinās apmeklējumu skaitu un iegūs datus atlaižu pasākumu efektivitātes analīzei.
Ceturtkārt, sistēmas ieviešanas iemesls var būt vajadzība uzņēmumam augt un attīstīties, jo sistēmas ieviešana uzlabo uzņēmuma darbību kopumā. Varētu teikt, ka ja restorāna vai kafejnīcas dienas apgrozījums ir vismaz 100,- Ls, tad uzņēmums ir gatavs iet nākamo biznesa attīstības soli un ieviest uzskaites un vadības sistēmu.
Vai ieviešot vienu uzskaites un vadības sistēmas elementu , to var papildināt? Vai sistēmas savietojas ar cietiem pakalpojumiem?
MK: Bez šaubām jebkuru UCS piedāvāto vadības sistēmu ir iespējams viegli pilnveidot un paplašināt, ieviešot papildus funkcijas un jaunas iespējas. Būtisks ir arī fakts, ka uzskaites vadības sistēmās tiek izmantots augsts drošs datu kodēšanas līmenis.
Mūsu noliktavas uzskaites programmatūru StoreHouse var savienot, ar visām grāmatvedības sistēmām un tas ir ļoti novērtējams fakts no mūsu klientu puses, jo bieži vien grāmatveži ir pieraduši pie savas sistēmas un šajā gadījumā nav nepieciešamības pariet uz citu grāmatvedības sistēmu..
Vai, lai strādātu ar uzskaites un vadības sistēmu ir nepieciešamas papildus zināšanas?
IS: R-Keeper sistēma ir viegli apgūstama, protams, mēs veicam apmācības un konsultējam arī individuāli.
Sistēma nepārtraukti attīstās, tiek izstrādāti ar vien jauni produkti, kas var veiksmīgi kalpot restorānu menedžmenta uzlabošanai. Uzņēmumu vadītājiem un vadošajiem darbiniekiem, kuriem darba procesā jāstrādā ar dotajām sistēmām, ir iespēja piedalīties mūsu semināros, kuros var iepazīties ar jaunākajām iespējām šajā jomā.
Mūsu klientiem ir arī iespēja izmantot sagatavotu restorānu darbinieku (menedžeru, viesmīļu) apmācības komplektus (DVD + CD + mācības materiāli), lai veiktu profesionālu darba kvalitātes paaugstināšanu ar minimāliem izdevumiem.
Piemēram, „Apkalpošanas standarti restorānā”, „Pārdošana restorānā. Apgrozījuma paaugstināšanas paņēmieni.” un citi kursu komplekti.
Aicinām uz bezmaksas semināru „R-Keeper uzskaites un vadības sistēmas –jaunākas tendences sabiedriskās ēdināšanas automatizācijā” . Pieteikties līdz 28.09.12. pa tālruni: 67409470