Gastronomiskās tendences 2016
Horeca.lv apkopoja galvenās prognozējamās gastronomiskās tendences 2016.
1. Fast food piegāde
Ievērojami pieaug pieprasījums pēc fast food piegādes pakalpojumam. Viens no iemesliem ir piegādes ātrums, par to savos reklāmas ziņojumos informē piegādātāji. Arī Latvijā aktīvi attīstās fast food piegāde, pakalpojumu piedāvā gan pārtikas lielveikali, gan restorāni un kafejnīcas.
Ir uzņēmumi, kas paši neražo un negatavo ēdienu, bet veic tikai piegādes pakalpojumu no veikaliem, restorāniem utt.
Tas viss, protams, ir ļoti ērti patērētājiem, bet kā jaunā tendence ietekmēs restorānus un nozari kopumā vēl nav zināms
2. Pusdienas IN Box
Tas ir ātri, ērti. Patērētāji labprāt izvēlās jau nokomplektētas pusdienas, kurās jau ir aprēķināts porcijas lielums un pievienotas visas nepieciešamās sastāvdaļas ieskaitot garšvielas, mērces, kā arī pielikti vienreiz lietojamie dakšiņa un nazītis. Tātad patērētājam nav nepieciešams tērēt laiku uz produktu izvēli, viss jau ir izdomāts.
3. Maltīte visur
Eiropā ir tendence arvien biežāk ieturēt maltīti ārpus mājām, tādejādi tradicionālie mājās ēdieni pakāpeniski nodot pozīcijas. Cilvēki tiecas pēc dažādības, ne tikai pārtikas, bet arī atmosfērā. Tagad ēst parkā, upes krastā vai citā neierastā vietā kļūst pilnīgi dabiski. Un pats galvenais, viegli organizēt ņemot vērā jau iepriekšminēto fast food attīstību.
Jāsaka gan, ka Latvijā ieturēt maltīti ārpus mājām nav tik populāri kā citur Eiropā, iespējams, tas ir saistīts ar tradīcijām kā arī garo aukstā laika periodu.
4. Produktu sastāvs
Arvien vairāk patērētāju lasa un vērtē produktu sastāvu, šīs tendences kļuvušas īpaši manāms jau pirms pāris gadiem.Tiek pieprasīts veselīgs uzturs. Restorāni ir atbildējuši attiecīgi ar to, ka dažādo ēdienkarti, iekļauj piedāvājumā produktus, kas tiek uzskatīti par veselīgiem.
Arī no produktu ražotājiem tiek gaidīta informācija. Pētījumi liecina, ka patērētāji vēlās vairāk, un 2016. gadā pastiprināsies interese par produktu ražošanas apstākkļiem, par piedāvātajiem ēdieniem, ar uzsvaru uz ētiku un produktiem bez kaitīgām vielām, ekoloģiju un dzīvnieku labturības noteikumu ievērošanu. Protams, šajā jomā nozīmīga loma ir plašsaziņas līdzekļiem, kas informē sabiedrību pārtikas ražošanas procesiem utt.