Nemitīga jaunu tehnoloģiju apzināšana, spēja tās ieviest pareizajā laikā un vietā, kā arī tehnoloģiju jomā aizvien prasīgākie klienti viesnīcas augstākajam menedžmentam ne mirkli neliek atslābt. Kādas ir aktualitātes komunikāciju tehnoloģiju jomā un kā šīs tehnoloģijas ietekmē viesnīcu mārketingu?Atbildes uz šiem jautājumiem bija iespējams uzzināt unikālā seminārā, kas tika veltīts visiem viesnīcu sektora pārstāvjiem.
21. martā Islande Hotel Riga norisinājās nozares biznesa portāla
HoReCa.lv un uzņēmuma Adventus Solutions rīkots specializēts seminārs
Viesnīcu nozares tehnoloģijas un mārketings. Šis pasākums bija unikāls ar to, ka pirmo reizi viesnīcu jomas kontekstā tika prezentēti,izdiskutēti un analizēti jautājumi, kas aktuāli ikvienai modernai un uz klienta labsajūtu orientētai viesnīcai.
Par viesmīlību kā biznesa radīšanas rīku pastāstīja Somijas uzņēmuma
Kauss Agency padomnieks zīmola aktivitātes jautājumos Miikka Vahtera. Viņš norādīja vairākus iemeslus, kāpēc zīmoli izvēlas investēt viesmīlības nozarē, kā galvenos minot uzmanības piesaisti, kā arī klientu lojalitātes un uzticības paaugstināšanu. Lai saprastu, kā šāda pieeja realitātē darbojas, Miikka Vahtera minēja Helsinkos bāzēta uzņēmuma vēlmi investēt viesmīlības jomā un rezultātus šādam lēmumam.Tāpat tika atklāts tas, kā viesnīcas var piesaistīt sev lielāku uzmanību un aktivitāti, rīkojot dažādus pasākumus un kā tās var palīdzēt pasākumu organizatoriem.
Atbildes uz jautājumiem,vai labs Wi-Fi viesnīcā ir tikpat svarīgs kā brokastis, un ar kādiem risinājumiem viesnīcas viesim sniegt labāko bezvadu interneta lietošanas pieredzi, sniedza Alcatel-Lucent Enterprise Baltijas reģionālais vadītājs Andris Laumanis. Runājot par kvalitatīva bezmaksas interneta nepieciešamību viesnīcā, viņš norādīja, ka 85% aptaujāto uzskata to par vienu no nozīmīgākajiem pakalpojumiem un tas ir arī būtisks faktors viesnīcas izvēlē. Izrādās, ka biznesa jomas viesiem bezmaksas interneta pieejamība ir svarīgāka pat par bezmaksas brokastīm. A. Laumanis sīkāk pastāstīja par risinājumiem, lai klientam par viesnīcas apmeklējumu paliktu tikai pati labākā pieredze, kā arī nodemonstrēja Zviedrijas pilnībā mobilās viesnīcas piemēru.
Par to,
kā modernie viesnīcu telefona aparāti iederas viesu istabas koptēlā, pastāstīja
Adventus Solutions attīstības un mārketinga projektu vadītāja Katrīna Levita. Runājot par viesnīcu telefonu priekšrocībām, tika uzsvērts, ka pēdējos gados aizvien lielāka nozīme tiek piešķirta telefona dizainam. Taču šie telefoni maksimālām viesu ērtībām aprīkoti arī ar virkni citu iespēju, piemēram, ērtu lietojamību, viegli uzstādāmi, ar plašām personalizācijas iespējām,izgatavoti no antibakteriālās plastmasas.Viesnīcām domātus telefona aparātus piedāvā vairāki ražotāji, piemēram, AEI, Cetis, VTech, Bittel, Jacob Jensen, par kuriem K. Levita pastāstīja sīkāk, kā arī iezīmēja galvenos aspektus, ar ko tie atšķiras viens no otra.
Alcatel-Lucent Enterprise Baltijas reģionālais vadītāj Andris Laumanis sniedza ieskatu arī tajā, kādas inovācijas pašlaik sastopamas viesnīcu telefonijas risinājumos.Viesnīcu telefonija nodrošina balss un video komunikāciju, viesnīcu aplikācijas viesiem un personālam. Daži no viesnīcas komunikācijas risinājumiem ietver, piemēram, personalizētu pilna apjoma telefona aparātu, kas ļauj viesim izpildīt virkni funkciju kā viedā mājā. Viesnīcu mobilās aplikācijas dod iespēju viesim,iepazīties ar viesnīcas pakalpojumiem, komunicēt ar personālu, kā arī padarīt savu uzturēšanos viesnīcā ērtāku un patīkamāku, savukārt viesnīca var sniegt personalizētu servisu saviem viesiem.
Šodienas digitālo ceļotāju raksturoja
Digital Marketing Group vadītāja Marta Elste. Viņa norādīja, ka šodienas ceļotājs savu izpēti par kādu ceļojumu uzsāk nevis ceļojumu aģentūrā, bet paša spēkiem, izmantojot galvenokārt viedtālruni. Šajā sakarā viņa norādīja, ka arī viesnīcām jādomā par savas izveidotās aplikācijas un mājaslapas draudzīgumu lietotāja viedtālrunim. M. Elste norādīja par vairākām digitālajam ceļotājam raksturīgām tendencēm, kas mūsdienās kļūst aizvien izplatītākas, piemēram, mobilā dominance un ierīču mainīšana, viedo ierīču aizvien būtiskāka loma ceļojumu plānošanā, sociālie tīkli kā atbalsta kanāls, ceļotāju vēlme pēc pielāgotiem un individuāliem ceļojumu risinājumiem un citi mūsdienu ceļotāju raksturojoši aspekti.
Savukārt
astoņas mārketinga tendences un instrumentus, kas 2019.gadā būs aktuāli viesmīlības nozarē, atklāja
PR LĪNIJA mārketinga aģentūras vadītāja Irēna Drozdova. Viņa norādīja galvenos jēdzienus mārketingā, par kuriem būtu jāatceras arī ikvienai viesnīcai, lai tā atšķirtos no konkurentiem. Piemēram, mērķauditorija, uz kuru nepieciešams virzīt visus komunikācijas kanālus. Runājot par aktuālajām mārketinga tendencēm viesnīcu nozarē šogad, I. Drozdova sīkāk pastāstīja, piemēram, par video un sociālo mediju mārketingu, SEO, balss meklēšanas iespējas viesnīcas mājaslapā, kā arī iepazīstināja ar piemēriem par dažādiem PR veidiem, kas ir būtisks pamatinstruments viesnīcas tēla radīšanā.
Konferences organizatori uzsvēra: “Mums prieks, ka seminārs ieinteresēja un to apmeklēja vadošie viesnīcu pārstāvji”. Īpašu pateicību pasākuma rīkotāji izsaka arī ekspertiem par sagatavoto interesanto saturu un piemēriem par inovācijām viesmīlības tehnoloģijās un mārketingā. Savukārt apmeklētāji norādīja, ka ir ieinteresēti šādos pasākumos un ieteica tēmas turpmākiem semināriem.
Jāpiebilst, ka pasākuma beigās klātesošie varēja piedalīties un ar balsojuma palīdzību noteikt labāko viesnīcas telefona aparāta dizainu.
Informāciju sagatavoja Katrīna Levita