McDonald's veiksmes stāsts
Šī gada McDonald’s ienākumi pārspēj pagājušā gada ienākumus par 24 miljardiem ASV dolāru, kopā sasniedzot 77 miljardus dolāru. Laikos, kad daudzi štatu uzņēmumi saskaras ar finansiālām grūtībām, McDonald’s turpina savu uzvaras gājienu. Aiz šiem panākumiem slēpjas iedvesmojošs stāsts.
Par McDonald’s veiksmes atslēgu uzskata kompānijas tagadējo direktoru Džimu Skineru (Jim Skinner). Kopš 2004. gada, kad Skiners nāca pie vadības, viss McDonald’s uzņēmums ir piedzīvojis masīvu augšupeju, ko pierāda arī statistika. Viņa taktika ir vienkārša - Skiners ir intensīvi koncentrējies uz McDonald’s (MCD) darba ražīgumu un sniegumu, pārvaldot 33 000 restorānus visā pasaulē līdz katram sīkumam. Daudzi no restorāniem ir piedzīvojuši vēl nebijušu ienākumu kāpumu.
Daži uzskata, ka tas ir tikai ASV vājās ekonomiskās situācijas dēļ, ko MCD ķēde ir mācējusi izmantot savā labā, taču patiesībā aiz panākumiem stāv Skinera rūpīgi izstrādāti plāni, kas ir nodrošinājuši šos panākumus, kā, piemēram, viņš ir atradis veidus, kā piesaistīt jaunus pusdienotājus, saglabājot visus lielo burgeru un frī kartupeļu cienītājus, - tagad restorānos pieejami arī augļu dzērieni, dažādu veidu kafijas un citi jaunumi, kas visi ir piesaistījuši jaunu publiku.
Tas nav viss, jo transformācijas piedzīvoja visa uzņēmuma struktūra: jākultivē restorāna populārākās receptes, jāsadarbojas ar ēdiena piegādātājiem, kas spēj nodrošināt lielo pieprasījumu, darbiniekiem jābūt trenētiem un jāmāk labi pagatavot jaunos produktus, tirgotājiem jāatrod veids, kā tos veiksmīgi pārdot, tajā pašā laikā atvairīt pārtikas policiju, kas, ne bez iemesla, ceļ neslavu ēdiena uzturvērtībai un daudz ko citu. Skiners ir pievērsis uzmanību pilnīgi visam, kas saistīts ar restorānu ķēdes organizāciju.
Tāpēc ASV žurnāls Fortune ir nodēvējis Džimu Skineru par vienu no labākajiem uzņēmuma vadītājiem pasaulē.
Taču tikai ļoti dažiem ienāca prātā, ka kautrīgais rietumnieks, kas tā arī nekad nepabeidza koledžu, kļūs par masīvās restorānu ķēdes vadītāju. Viņa pāreja no parasta darbinieka par vadītāju notika traģisku notikumu apstākļos: iepriekšējais kompānijas direktors Džims Cantalupo (Jim Cantalupo) nomira tajā gadā no sirdslēkmes, viņa pēctecis Čārlijs Bels (Charlie Bell) iesniedza atlūgumu pēc ārstēšanās no vēža, taču pēc pāris mēnešiem arī nomira.
Nevar uzskatīt, ka Džima Skinera nākšana pie vadības bija nejaušība. Skiners nāk no strādnieku ģimenes, kurā, lai varētu tērēt naudu, viņam pašam bija tā jānopelna, tāpēc 16 gadu vecumā Skiners sāka strādāt vietējā McDonald’s pie kases aparāta. Šeit viņš arī satika savu sievu, ar kuru pēc 42 gadu kopdzīves vēl projām ir laimīgi kopā.
Ar savu izslavēto disciplinētību, strādīgumu un lojalitāti Skiners pamazām no pārdevēja tika paaugstināts līdz menedžera palīgam, tad iesaistīts starptautiskajā biznesā un tā tālāk, līdz 2004. gadā kļuva par visaugstāk stāvošo personu visā kompānijas organizācijā.
Skiners gan ir ievedis vairākus jaunumus, taču viņa stratēģija ir vienmēr atcerēties MCD saknes – un tas vienmēr būs klasiskais burgers. Skiners ir spējis kompānijas biznesu ne tikai nostiprināt un nodrošināt spēcīgu vadību, bet arī atsvaidzināt to ar jaunām idejām un piesaistīt jaunus apmeklētājus.
Šobrīd MCD restorānu ķēdei iet labāk kā jebkad.
Par McDonald’s veiksmes atslēgu uzskata kompānijas tagadējo direktoru Džimu Skineru (Jim Skinner). Kopš 2004. gada, kad Skiners nāca pie vadības, viss McDonald’s uzņēmums ir piedzīvojis masīvu augšupeju, ko pierāda arī statistika. Viņa taktika ir vienkārša - Skiners ir intensīvi koncentrējies uz McDonald’s (MCD) darba ražīgumu un sniegumu, pārvaldot 33 000 restorānus visā pasaulē līdz katram sīkumam. Daudzi no restorāniem ir piedzīvojuši vēl nebijušu ienākumu kāpumu.
Daži uzskata, ka tas ir tikai ASV vājās ekonomiskās situācijas dēļ, ko MCD ķēde ir mācējusi izmantot savā labā, taču patiesībā aiz panākumiem stāv Skinera rūpīgi izstrādāti plāni, kas ir nodrošinājuši šos panākumus, kā, piemēram, viņš ir atradis veidus, kā piesaistīt jaunus pusdienotājus, saglabājot visus lielo burgeru un frī kartupeļu cienītājus, - tagad restorānos pieejami arī augļu dzērieni, dažādu veidu kafijas un citi jaunumi, kas visi ir piesaistījuši jaunu publiku.
Tas nav viss, jo transformācijas piedzīvoja visa uzņēmuma struktūra: jākultivē restorāna populārākās receptes, jāsadarbojas ar ēdiena piegādātājiem, kas spēj nodrošināt lielo pieprasījumu, darbiniekiem jābūt trenētiem un jāmāk labi pagatavot jaunos produktus, tirgotājiem jāatrod veids, kā tos veiksmīgi pārdot, tajā pašā laikā atvairīt pārtikas policiju, kas, ne bez iemesla, ceļ neslavu ēdiena uzturvērtībai un daudz ko citu. Skiners ir pievērsis uzmanību pilnīgi visam, kas saistīts ar restorānu ķēdes organizāciju.
Tāpēc ASV žurnāls Fortune ir nodēvējis Džimu Skineru par vienu no labākajiem uzņēmuma vadītājiem pasaulē.
Taču tikai ļoti dažiem ienāca prātā, ka kautrīgais rietumnieks, kas tā arī nekad nepabeidza koledžu, kļūs par masīvās restorānu ķēdes vadītāju. Viņa pāreja no parasta darbinieka par vadītāju notika traģisku notikumu apstākļos: iepriekšējais kompānijas direktors Džims Cantalupo (Jim Cantalupo) nomira tajā gadā no sirdslēkmes, viņa pēctecis Čārlijs Bels (Charlie Bell) iesniedza atlūgumu pēc ārstēšanās no vēža, taču pēc pāris mēnešiem arī nomira.
Nevar uzskatīt, ka Džima Skinera nākšana pie vadības bija nejaušība. Skiners nāk no strādnieku ģimenes, kurā, lai varētu tērēt naudu, viņam pašam bija tā jānopelna, tāpēc 16 gadu vecumā Skiners sāka strādāt vietējā McDonald’s pie kases aparāta. Šeit viņš arī satika savu sievu, ar kuru pēc 42 gadu kopdzīves vēl projām ir laimīgi kopā.
Ar savu izslavēto disciplinētību, strādīgumu un lojalitāti Skiners pamazām no pārdevēja tika paaugstināts līdz menedžera palīgam, tad iesaistīts starptautiskajā biznesā un tā tālāk, līdz 2004. gadā kļuva par visaugstāk stāvošo personu visā kompānijas organizācijā.
Skiners gan ir ievedis vairākus jaunumus, taču viņa stratēģija ir vienmēr atcerēties MCD saknes – un tas vienmēr būs klasiskais burgers. Skiners ir spējis kompānijas biznesu ne tikai nostiprināt un nodrošināt spēcīgu vadību, bet arī atsvaidzināt to ar jaunām idejām un piesaistīt jaunus apmeklētājus.
Šobrīd MCD restorānu ķēdei iet labāk kā jebkad.