Aptauja: Uz Berlīnes "Zaļo nedēļu" jāved šprotes, sieriņš "Kārums" un rupjmaize
Latvijas gastronomisko identitāti vislabāk raksturo šprotes, biezpiena sieriņš "Kārums" un rupjmaize, kā arī virkne citu produktu, kuri jāved uz ikgadējo starptautisko pārtikas izstādi "Internationale Grüne Woche Berlin" jeb Berlīnes "Zaļo nedēļu", liecina Latvijas Valsts agrārās ekonomikas institūta rīkotās interneta aptaujas rezultāti.
Kā ziņots, vakar noslēdzās institūta rīkotā aptauja, kura tika sākta 26.augustā ar mērķi noskaidrot pārtikas produktu izlasi, kas tiks veidota Latvijas kopējā stendā starptautiskajā izstādē Berlīnes "Zaļā nedēļa".
Kā pārliecinājās ''Nozare.lv'', kopumā uz 16.septembra rītu saņemtas 1023 anketas. Lielāko balsu skaitu - 528 - saņēma AS ''Brīvais vilnis'' ražotās ''Rīgas šprotes'', 484 balsis - AS ''Rīgas piensaimnieks'' biezpiena sieriņš ''Kārums'', 419 balsis - SIA ''Lāči" ceptā ''Īstā rupjmaize''.
Aptaujas dalībnieku skatījumā, Latvijas gastronomijas identitāti Berlīnes izstādē jāpārstāv arī tādiem produktiem kā žāvētā vista, cūkgaļas šķiņķis, kausētais siers ''Dzintars", lielogu dzērveņu sukādes, vaniļas zefīrs, torte ''Cielaviņa'', bet no dzērieniem uz Berlīni jāved ''Rīgas Melnais balzams'', Užavas ''Gaišais alus'' un "Iļģuciema kvass".
Aptaujas rezultāti tiks ņemti vērā, sadarbībā ar ražotājiem veidojot Latvijas nacionālo kopstendu, norādīja aptaujas rīkotāji.
Kā "Nozare.lv" informēja institūta pārstāvji, šoreiz starptautiskajā pārtikas izstādē Berlīnē Latvija piedalīsies ar jaunu koncepciju, uzņēmumu stendu vietā piedāvājot īpašu nacionālo produktu izlasi.
Līdz šim deviņus gadus Latviju Berlīnes "Zaļajā nedēļā" ar saviem stendiem pārstāvēja pārtikas ražošanas uzņēmumi. Savukārt nākamgad notiekošajā izstādē līdzšinējā koncepcija tiks mainīta un izstādē vienotā stendā ar Latvijas zīmolu tiks izkārtota nacionālo produktu izlase.
Kā ziņots, iepriekš institūts līdzīgu aptauju jau veica uzņēmēju vidū. Aptaujai savus produktus pieteica SIA "Rāmkalni", SIA "Alīda kafeja", SIA "Zaksi", AS "Latvijas Balzams", SIA "Lāči", SIA "NP Foods", SIA "Kronis", AS "Brīvais vilnis", SIS "Ilgezeem", SIA "Very Berry", AS "Rīgas piensaimnieks", AS "Latfood", SIA "Mario", SIA "Apsara", AS "Iecavnieks" un SIA "Saldais dzintars".
Kārtējā izstāde "Zaļā nedēļa" Berlīnē notiks 2012.gadā no 18.janvāra līdz 26.janvārim, tā ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm-gadatirgiem Vācijā. Šī gada janvārī izstādē piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm, to apmeklēja 415 000 cilvēku. Izstādes mērķauditorija - patērētāji no Eiropas Savienības, pārtikas preču vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, lauksaimniecības produktu importētāji, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti.
Iepriekšējā "Zaļās nedēļas" izstādē Latviju pārstāvēja SIA "Mandor Rīga" - dzērvenes pūdercukurā un šokolādē, SIA "Paipal farm" - paipalu olas, žāvētas paipalas un delikateses, SIA "Zaksi" - Užavas alus, SIA "Dienvidi plus" - smiltsērkšķu sula, dažādu sulu marmelādes ikri.
Ingrīda Mičāne,
Nozare.lv
Kā ziņots, vakar noslēdzās institūta rīkotā aptauja, kura tika sākta 26.augustā ar mērķi noskaidrot pārtikas produktu izlasi, kas tiks veidota Latvijas kopējā stendā starptautiskajā izstādē Berlīnes "Zaļā nedēļa".
Kā pārliecinājās ''Nozare.lv'', kopumā uz 16.septembra rītu saņemtas 1023 anketas. Lielāko balsu skaitu - 528 - saņēma AS ''Brīvais vilnis'' ražotās ''Rīgas šprotes'', 484 balsis - AS ''Rīgas piensaimnieks'' biezpiena sieriņš ''Kārums'', 419 balsis - SIA ''Lāči" ceptā ''Īstā rupjmaize''.
Aptaujas dalībnieku skatījumā, Latvijas gastronomijas identitāti Berlīnes izstādē jāpārstāv arī tādiem produktiem kā žāvētā vista, cūkgaļas šķiņķis, kausētais siers ''Dzintars", lielogu dzērveņu sukādes, vaniļas zefīrs, torte ''Cielaviņa'', bet no dzērieniem uz Berlīni jāved ''Rīgas Melnais balzams'', Užavas ''Gaišais alus'' un "Iļģuciema kvass".
Aptaujas rezultāti tiks ņemti vērā, sadarbībā ar ražotājiem veidojot Latvijas nacionālo kopstendu, norādīja aptaujas rīkotāji.
Kā "Nozare.lv" informēja institūta pārstāvji, šoreiz starptautiskajā pārtikas izstādē Berlīnē Latvija piedalīsies ar jaunu koncepciju, uzņēmumu stendu vietā piedāvājot īpašu nacionālo produktu izlasi.
Līdz šim deviņus gadus Latviju Berlīnes "Zaļajā nedēļā" ar saviem stendiem pārstāvēja pārtikas ražošanas uzņēmumi. Savukārt nākamgad notiekošajā izstādē līdzšinējā koncepcija tiks mainīta un izstādē vienotā stendā ar Latvijas zīmolu tiks izkārtota nacionālo produktu izlase.
Kā ziņots, iepriekš institūts līdzīgu aptauju jau veica uzņēmēju vidū. Aptaujai savus produktus pieteica SIA "Rāmkalni", SIA "Alīda kafeja", SIA "Zaksi", AS "Latvijas Balzams", SIA "Lāči", SIA "NP Foods", SIA "Kronis", AS "Brīvais vilnis", SIS "Ilgezeem", SIA "Very Berry", AS "Rīgas piensaimnieks", AS "Latfood", SIA "Mario", SIA "Apsara", AS "Iecavnieks" un SIA "Saldais dzintars".
Kārtējā izstāde "Zaļā nedēļa" Berlīnē notiks 2012.gadā no 18.janvāra līdz 26.janvārim, tā ir viena no lielākajām pārtikas izstādēm-gadatirgiem Vācijā. Šī gada janvārī izstādē piedalījās 1632 dalībnieki no 57 pasaules valstīm, to apmeklēja 415 000 cilvēku. Izstādes mērķauditorija - patērētāji no Eiropas Savienības, pārtikas preču vairumtirgotāji un mazumtirgotāji, lauksaimniecības produktu importētāji, lauksaimniecības politikas un administrēšanas eksperti.
Iepriekšējā "Zaļās nedēļas" izstādē Latviju pārstāvēja SIA "Mandor Rīga" - dzērvenes pūdercukurā un šokolādē, SIA "Paipal farm" - paipalu olas, žāvētas paipalas un delikateses, SIA "Zaksi" - Užavas alus, SIA "Dienvidi plus" - smiltsērkšķu sula, dažādu sulu marmelādes ikri.
Ingrīda Mičāne,
Nozare.lv