Informatīvās kampaņas “Iemīli rapšu eļļu” kopējais budžets 1,65 miljoni eiro
Šomēnes oficiāli uzsāktās trīs gadu ilgstošās informatīvās kampaņas “Iemīli rapšu eļļu”, kas vienlaicīgi norisinās gan Latvijā, gan Polijā, kopējais budžets ir aptuveni 1,65 miljoni eiro neto. Informatīvās kampaņas mērķis ir izglītot par rapšu eļļas labajām īpašībām un veselīgumu uzturā, to organizē Polijas Eļļas ražotāju asociācija. Kampaņa finansēta ar Eiropas Savienības un Polijas Republikas atbalstu.
Kā rāda TNS pētījums1, Latvijas iedzīvotājiem trūkst vienota priekšstata par rapšu eļļas labajām uzturvērtībām un veselīgumu, rapsis ir pazīstams arī kā „ziemeļu olīva”. Tā piemēram, tikai 28% respondentu zina, ka rapšu eļļa satur vērtīgās uzturvielas cilvēka veselības nodrošināšanai, bet 13% atzīmējuši, ka rapšu eļļa ir veselīgāka par citām pārtikā lietojamajām eļļām. Savukārt 33% Latvijas iedzīvotāju vispār nav priekšstata par rapšu eļļas nozīmi cilvēka diētā.
Trīs gadu informatīvās, izpratni veicinošās, izglītojošās kampaņas par rapšu eļļas labajām īpašībām „Iemīli rapšu eļļu” mērķis ir palielināt iedzīvotāju informētību par rapšu eļļas uzturvērtību un veselīgumu, kā arī par tās nozīmi ikdienas ēdienkartē un profilaksē.
Kampaņa ir izglītojoša un izpratni veicinoša, un galvenokārt - vērsta uz patērētājiem, it īpaši sievietēm, kas rūpējas par pārtikas iegādi mājsaimniecībām. Otra kampaņas mērķa grupa ir sabiedriskās domas veidotāji — dietologi, ārsti, pārtikas tehnologi, uztura eksperti, kulinārijas eksperti un žurnālisti.
Šo trīs gadu laikā dažādu jomu eksperti sniegs savu novērtējumu un ieteikumus par rapšu eļļu. Kampaņas pamateksperti būs diētas ārste, LDUSA valdes priekšsēdētāja Lolita Neimane, ārste dermatoloģe, Latvijas Dermatovenerologu asociācijas biedre Anna Bērziņa, un Mārtiņš Sirmais, plaši pazīstams šefpavārs, kas atbalsta veselīgu dzīvesveidu un dabisku produktu lietošanu uzturā. Kampaņas laikā tiks piesaistīti arī citu saistošo nozaru eksperti.
Kampaņas „Iemīli rapšu eļļu” ietvaros paredzētie pasākumi tiks īstenoti gan plašsaziņas līdzekļos, gan tirdzniecības vietās. Plānots rīkot publicitātes kampaņu presē un internetā, ēst gatavošanas darbnīcas, tiks iesaistīti arī sociālie mediji, kā arī plānots rīkot degustācijas tirdzniecības vietās. Organizatori ir iecerējuši piedalīties zinātniskā kongresā.
Plašāka informācija par kampaņu www.iemilirapsuellu.lv. Seko mums arī www.facebook.com.
_______________________________________________________________
1 Pētījums CATI par rapšu eļļas izpratni sabiedrībā, ko 2011. gada oktobrī veica TNS OBOP Polijas un Latvijas tirgos (Polija: N=600, Latvija: N=300).
Līna Kārkliņa,
Projekta “Iemīli rapšu eļļu” sabiedrisko attiecību pārstāve
Kā rāda TNS pētījums1, Latvijas iedzīvotājiem trūkst vienota priekšstata par rapšu eļļas labajām uzturvērtībām un veselīgumu, rapsis ir pazīstams arī kā „ziemeļu olīva”. Tā piemēram, tikai 28% respondentu zina, ka rapšu eļļa satur vērtīgās uzturvielas cilvēka veselības nodrošināšanai, bet 13% atzīmējuši, ka rapšu eļļa ir veselīgāka par citām pārtikā lietojamajām eļļām. Savukārt 33% Latvijas iedzīvotāju vispār nav priekšstata par rapšu eļļas nozīmi cilvēka diētā.
Trīs gadu informatīvās, izpratni veicinošās, izglītojošās kampaņas par rapšu eļļas labajām īpašībām „Iemīli rapšu eļļu” mērķis ir palielināt iedzīvotāju informētību par rapšu eļļas uzturvērtību un veselīgumu, kā arī par tās nozīmi ikdienas ēdienkartē un profilaksē.
Kampaņa ir izglītojoša un izpratni veicinoša, un galvenokārt - vērsta uz patērētājiem, it īpaši sievietēm, kas rūpējas par pārtikas iegādi mājsaimniecībām. Otra kampaņas mērķa grupa ir sabiedriskās domas veidotāji — dietologi, ārsti, pārtikas tehnologi, uztura eksperti, kulinārijas eksperti un žurnālisti.
Šo trīs gadu laikā dažādu jomu eksperti sniegs savu novērtējumu un ieteikumus par rapšu eļļu. Kampaņas pamateksperti būs diētas ārste, LDUSA valdes priekšsēdētāja Lolita Neimane, ārste dermatoloģe, Latvijas Dermatovenerologu asociācijas biedre Anna Bērziņa, un Mārtiņš Sirmais, plaši pazīstams šefpavārs, kas atbalsta veselīgu dzīvesveidu un dabisku produktu lietošanu uzturā. Kampaņas laikā tiks piesaistīti arī citu saistošo nozaru eksperti.
Kampaņas „Iemīli rapšu eļļu” ietvaros paredzētie pasākumi tiks īstenoti gan plašsaziņas līdzekļos, gan tirdzniecības vietās. Plānots rīkot publicitātes kampaņu presē un internetā, ēst gatavošanas darbnīcas, tiks iesaistīti arī sociālie mediji, kā arī plānots rīkot degustācijas tirdzniecības vietās. Organizatori ir iecerējuši piedalīties zinātniskā kongresā.
Plašāka informācija par kampaņu www.iemilirapsuellu.lv. Seko mums arī www.facebook.com.
_______________________________________________________________
1 Pētījums CATI par rapšu eļļas izpratni sabiedrībā, ko 2011. gada oktobrī veica TNS OBOP Polijas un Latvijas tirgos (Polija: N=600, Latvija: N=300).
Līna Kārkliņa,
Projekta “Iemīli rapšu eļļu” sabiedrisko attiecību pārstāve